علاءالدین بروجردی:

امارات باید مسئولیت تجاوز سرزمینی آمریکا به ایران را بپذیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امارات متحده عربی در تجاوز آمریکا به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران شریک است و باید مسئولیت عواقب این امر را بپذیرد.
کد خبر: ۳۵۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ - 23June 2019

امارات باید مسئولیت تجاوز سرزمینی آمریکا به ایران را بپذیردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علاءالدین بروجردی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به انهدام پهپاد آمریکایی و واکنش «ترامپ» در این خصوص، اظهار داشت: امارات باید مسئولیت حادثه اخیر را بپذیرد؛ زیرا این پهپاد از پایگاه آمریکا در امارات به پرواز درآمده است.

امارات باید مسئولیت تجاوز سرزمینی آمریکا به ایران را بپذیرد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امارات متحده عربی در تجاوز آمریکا به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران شریک است و باید مسئولیت عواقب این امر را بپذیرد.

وی افزود: متاسفانه امارات فراتر از اندازه خود در ایجاد بحران در منطقه گام برداشته است، غافل از اینکه این بازی با آتش در منطقه حساس ما به نفع و مصلحت امارات نیست.

بروجردی یادآور شد: تصور اینکه امارات از پشتوانه آمریکا برخوردار است، باطل است؛ لذا اقدام مقامات ایرانی در فراخواندن کاردار امارات منطقی و منطبق بر حقوق بین‌المللی است؛ زیرا امارات باید مسئولیت را بپذیرد. آمریکایی‌ها اشتباه بزرگی مرتکب شدند؛ لذا امیدواریم این اشتباهات را تکرار نکنند.

عدم مذاکره با آمریکا موضع صریح و آشکار ایران است

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: جمهوری اسلامی پیشنهاد مذاکره با آمریکا را با صراحت رد کرده و آن را غیرعملی اعلام نموده و این موضع آشکار و صریح ایران است؛ زیرا اصولا مذاکره با هدف تفاهم صورت می‌گیرد؛ اما ما بعد از برجام آمریکا را آزمودیم و متوجه شدیم که آمریکا قابل مذاکره نیست و پیشنهاد جدید هم غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: آمریکا سعی می‌کند در جهت فریب افکار عمومی اقدام کند؛ اما ملت ایران هوشمندتر از این است که فریب را بخورد.

اروپایی‌ها باید از آخرین فرصت خود استفاده کنند/ ایران با اتمام فرصت ۶۰ روزه گام بعدی را بر می‌دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سیاست ایران ایجاد تنش در منطقه نیست، اروپا در فرصت ۶۰ روزه باید به تعهدات خود عمل کند؛ لذا حرکت بعدی ما عملی نمودن گام دوم تصمیم شورای عالی امنیت ملی در جهت کاهش تعهدات برجام است، این تصمیم منطبق بر خود برجام و کاملا طبق سیاست‌هایی است که تا پیش از این هم به آن‌ها پایبند بودیم. اروپایی‌ها باید از آخرین فرصت خود استفاده کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها