دیدار سرلشکر «طارق عبدالحسین» با فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش

رئیس کمیسیون مشترک ایران و عراق با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش با فرمانده این نیرو دیدار کرد.
کد خبر: ۳۵۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ - 23June 2019

سرلشکر طارق عبدالحسین با فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش دیدار کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «طارق عباس ابراهیم عبدالحسین» رئیس کمیسیون مشترک ایران و عراق با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش با امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده این نیرو دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

امیر صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: دو کشور ایران و عراق موضوعات و دلایل بسیاری برای اتحاد، همبستگی و تلاش به‌منظور تقویت قدرت اسلامی در منطقه دارند که اشتراکات دینی و مذهبی از مهم‌ترین این دلایل محسوب می‌شود.

وی افزود: کشور‌های ایران و عراق از اجزا و پیکره امت واحد و جهانی اسلام هستند که مرز‌های سیاسی و جغرافیایی نمی‌تواند آن‌ها را از هم دور کند، کما اینکه همه ما می‌دانیم در مراسم مذهبی به ویژه راهپیمایی گرانقدر و ارزشمند اربعین حسینی (ع)، حد فاصلی بین مردم ایران و مردم عراق وجود نداشته و همه آن‌ها به عنوان یک امت واحد اسلامی زمینه‌های ظهور حضرت ولی عصر (عج) را در آن راهپیمایی جستجو می‌کنند.

سرتیپ صباحی‌فرد ادامه داد: نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی و هدایت‌های مدبرانه فرمانده معظم کل قوا و اتکا به نخبگان علمی و خبرگان ارزشمند فنی و عملیاتی، سامانه‌های مختلف پدافند هوایی، ازجمله رادار‌های تاکتیکی و استقراری، سامانه سلاح‌های توپخانه‌ای و موشکی، تجهیزات جمع‌آوری سیگنالی، تجهیزات جنگ الکترونیک و پهپاد‌ها با مأموریت‌های متفاوت در فرکانس‌ها و برد‌های مختلف را تولید کرده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به محور‌های همکاری پدافند هوایی ایران و کشور عراق تصریح کرد: ما آمادگی داریم در همه حوزه ها، با تشکیل کمیته‌های کارشناسی، زمینه ایجاد و گسترش همکاری متقابل را فراهم کنیم.

در ادامه، سرلشکر طارق عبدالحسین رئیس کمیسیون مشترک ایران و عراق گفت: ما و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ مشترکات دینی، مذهبی و داشتن دشمن مشترک در یک خط واحد قرار داریم.

سرلشکر طارق با اشاره به توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در طراحی، ساخت و آموزش سامانه‌های دفاعی بیان کرد: با توجه به بازدید‌های گذشته هیأت‌های نظامی عراق از توانمندی‌های دفاعی کشور ایران، ما خواستار همکاری متخصصان دفاع هوایی ایران در زمینه ساخت، آموزش و پشتیبانی‌های فنی در تخصص‌های مختلف عملیات جنگ الکترونیک، رادار، مراقبت‌های بصری، فرماندهی و کنترل، محاسبات راداری و همچنین امور نرم‌افزاری هستیم.

در پایان این دیدار، امیر سرتیپ صباحی‌فرد تاکید کرد: پدافند هوایی با اتکا به متخصصان داخلی در زمینه ساخت و پشتیبانی فنی سامانه‌های دفاع هوایی، آمادگی کامل برای تامین نیاز‌های دفاع هوایی کشور عراق در تمامی تخصص‌ها را دارد.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد در اردیبهشت امسال نیز دیدار مشابهی با فرمانده پدافند هوایی کشور عراق داشت و این دیدار نیز در ادامه دیدار‌های دو طرفه هیأت‌های نظامی کشور عراق با فرماندهان نظامی ایران است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها