استاندار بوشهر:

اربعین حسینی بزرگترین گردهمایی مصالحت آمیز جهان اسلام است

عبدالکریم گراوند با تاکید بر تامین زیرساخت‌های لازم برای هرچه باشکوه برگزار شدن مراسم اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی مظهر قدرت و  اتحاد مسلمانان در بزرگترین گردهمایی مصالحت آمیز جهان اسلام است.
کد خبر: ۳۵۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ - 23June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «عبدالکریم گراوند» استاندار بوشهر امروز در نشست ستاد اربعین استان بوشهر با قدردانی از تلاش ستاد اربعین این استان در رسیدگی به حادثه دیدگان حوادث غیرمترقبه از جمله سیل خوزستان اظهار داشت: ستاد اربعین استان بوشهر در جریان وقوع سیل در استان خوزستان با حضور فعال ضمن رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان در تامین مواد غذایی و اسکان آنان نقش مهمی ایفا کرد.

وی از استقرار کنسولگری عراق در بوشهر برای صدور ویزا خبر داد و گفت: با استقرار  کنسولگری عراق در بوشهر ضمن حل مشکلات مردم در صدور روادید، زمینه حضور با شکوه مردم در این مراسم فراهم می‌کند.

استاندار بوشهر با قدردانی از ستاد عتبات عالیات در رسیدگی به مشکلات زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی حضور 50 هزار نفر زائر استان بوشهر در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی امسال شده است.

گراوند، آموزش موارد بهداشتی، عقیدتی و امنیتی به صاحبان موکب‌ها و زائران اربعین حسینی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: مراسم اربعین حسینی در عراق هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود که تحقق این مهم نشان دادن دلدادگی مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی به ویژه استان بوشهر است.

وی مراسم اربعین حسینی را یک حرکت بزرگ فرهنگی در جهان اسلام دانست و تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی صحنه‌های زیبایی از دلدادگی عاشقان ائمه اطهار (ع) و سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در مراسم پیاده‌روی این ایام است.

استاندار بوشهر با تاکید بر تامین زیرساخت‌های لازم برای هرچه باشکوه برگزار شدن مراسم اربعین حسینی افزود: اربعین حسینی مظهر قدرت و  اتحاد مسلمانان در بزرگترین گردهمایی مصالحت آمیز جهان اسلام است.

این مسئول به پیش‌بینی افرایش زائران در اربعین حسینی امسال اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به حذف هزینه ویزا در اعزام  زائران ایرانی به عراق باید آمادگی‌ها بر مبنای روند افزایشی زائران و تامین زیرساخت‌ها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار