عکسی دیده نشده از ۲ موسس «حزب‌الله لبنان»

تصویری که پیش رو دارید، پیش از تاسیس «حزب‌الله لبنان» به ثبت رسیده است و دو تن از موسسان «حزب‌الله لبنان» در آن دیده می‌شوند.
کد خبر: ۳۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ - 01December 2014

عکسی دیده نشده از ۲ موسس «حزب‌الله لبنان»

به گزارش دفاع پرس، «حجت الاسلام والمسلمین عباس الموسوی» یا «سید عباس موسوی»، یکی از موسسان «حزب الله لبنان» به شمار می رود. وی به تاریخ 4 آبان ماه سال 1331 شمسی، در روستای «نبی شیث» واقع در «بقاع»(شمال لبنان) متولد شد و در 27 بهمن ماه سال 1370 شمسی، به همراه همسرش «ام یاسر» و آخرین فرزندش «حسین»، هدف هلی کوپترهای «آپاچی» رژیم صهیونیستی قرار گرفت و بال در بال ملائک گشود. «سید عباس موسوی» در زمان شهادت، دومین دبیرکل حزب الله لبنان بود که پس از «شیخ صبحی طفیلی»، این مسئولیت را بر عهده گرفت. به دنبال شهادت ایشان، «سید حسن نصرالله» سکانِ هدایت «حزب الله لبنان» را به دست گرفت و تا به امروز، در این مسئولیت باقی است.

حجة الاسلام والمسلمین «سید حسن عبدالکریم نصرالله»، به سال 1339 شمسی در جنوب لبنان متولد شد. ایشان هم از پایه گذاران «حزب الله لبنان» به شمار می رود. وی که از سال 1371 شمسی، دبیر کلی «حزب الله لبنان» را بر عهده دارد، در این مدت، سه جنگِ تمام عیار و پیروزمند، علیه اشغالگران صهیونیست را رهبری کرده است. «سید حسن نصرالله» در میان مسلمانان و خصوصا شیعیان جهان، از محبوب ترین چهره های مذهبی و سیاسی است.

تصویری که پیش رو دارید، پیش از تاسیس «حزب الله لبنان» به ثبت رسیده است و تنی چند از علمای شیعه ی لبنانی را در حال راه پیمایی مسلحانه نشان می دهد. شهید «سید عباس موسوی» و حضرت «سید حسن نصرالله» نیز در عکس دیده می شوند:

عکسی دیده نشده از دو موسس «حزب الله لبنان»

 

منبع: مشرق

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار