سمنان میزبان 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس

پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس 9 تیر همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در سمنان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۳۵۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 24June 2019

سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی دشمنان کمرنگ کردن فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه ایران است و یکی از موثرترین راهکارهای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان، پاسداشت یاد شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و شهادت در جامعه به خصوص در میان نسل جوان است.

وی با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: چرا که زندگی همه ما مدیون خون شهدا است و ترویج سیره شهدا و یاد شهدا برای بازداشتن جوانان از آسیب‌های اجتماعی بسیار ارزشمند است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان گفت: عزت، اقتدار، سربلندی و امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان مرهون ایثار و از جان گذشتگی شهدای دفاع مقدس و انقلاب است.

این مسئول با اشاره به اين كه مزار شهداي گمنام در هر منطقه‌ای كه باشد، روحيه ايثارگری را ترويج مي كند، افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی در کنار قبور شهدای گمنام، بهترين شرايط را برای تبيين ارزش های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می آورد كه بايد به نحو احسن از آن استفاده كرد.

وی افزود: استان سمنان همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) میزبان پیکرهای مطهر دو شهید گمنام 18 و 19 دفاع مقدس هستند که در عملیات های رمضان و مسلم بن عقیل در مناطق شرق بصره  و سومار  تفحص شد‌ه‌اند.

سلامی در خصوص مراسم استقبال شهدای گمنام استان افزود: مراسم استقبال از این دو شهید گمنام روز شنبه 8 تیر همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) ساعت 19:30 از میدان مادر به سمت مسجد المهدی سمنان برگزار خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: همچنین مراسم وداع با شهداء شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد المهدی همراه با  مراسم معنوی، مداحی و سخنرانی برگزار می‌شود.

وی در خصوص زمان تشییع شهدا بیان داشت: تشییع این دو شهید گمنام روز یکشنبه 8:30 از کنار سد خاکی شهرک روزیه سمنان تا تپه شهدای گمنام واقع درجاده سلامت برگزار خواهد شد.

سلامی با بیان اینکه جوانان بايد درس آزادگی را از شهدا بياموزند و با حضور در تشييع جنازه شهدا بخشی از وظيفه خود را به آنان ادا كنند، ادامه داد: حضور مردم و جوانان در آیين استقبال و تشییع از پيكرهای شهداي گمنام بيانگر وفاداری مردم به شهدا و آرمان‌های آنان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان تعداد شهدای گمنام استان را 149 شهید و 46 یادمان برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار