با حضور سردار کارگر برگزار شد

همایش تجلیل از مدیران و فعالان رسانه ملی در هفته دفاع مقدس

مراسم تجلیل از مدیران و فعالان رسانه ملی در هفته دفاع مقدس با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، قائم‌مقام سازمان صدا و سیما و مدیران شبکه‌های رسانه ملی در مرکز بسیج این سازمان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ - 01December 2014

همایش تجلیل از مدیران و فعالان رسانه ملی در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، صبح امروز همایش تجلیل از مدیران و فعالان رسانه ملی در هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین موسوی قائممقام سازمان صدا و سیما و برخی از معاونان و مدیران کل صدا و سیما در ساختمان اصحاب الحسین(ع) مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سرهنگ هاشمی دانا مدیر روابط عمومی و امور بینالملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: بنیاد حفظ آثار در تحقق و اجرای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزشهای دفاع مقدس، دبیرخانه مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس را ایجاد کرد که در بهمن ماه 92 مقدمات اجرایی آن تدارک دیده شد و در اسفند 92 نیز دستورالعملهای اجرایی برای سازمانها و نهادهای دستاندرکار ابلاغ شد.

وی با ارائه گزارشی کوتاه از فعالیتهای صدا و سیما در بزرگداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در ابتدای برنامهریزی برای هماهنگیهای همه جانبه با صدا و سیما در پاسداشت مجاهدت رزمندگان در هفته دفاع مقدس، جلسات مشترک معاونین صدا و سیما به صورت جداگانه برگزار شد و شعار "ایستادگی دیروز، عزت امروز تعالی فردا" به عنوان شعار محوری هفته دفاع مقدس سال 93 انتخاب شد.

هاشمی دانا افزود: برنامههای امسال با دو رویکرد گفتمان محور و اجرایی - تبلیغی پیگیری شد و صدا و سیما در تلاش های ثمربخش خود با تولید 234 برنامه جدید در 321 ساعت که از 16 شبکه سیما و مرکز سیمافیلم درقالب سریال، تلهفیلم، مستند، گفتوگو و ترکیبی انجام شد نقش بسزایی در به تصویر کشیدن مجاهدت رزمندگان در هفته دفاع مقدس ایفا کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه صدا و سیما با تشکیل قرارگاه رسانهای مرکز بسیج حرکت بسیار خوبی را در این زمینه شروع کرد، ابراز داشت: معاونت برون مرزی سیما با توجه به رویکرد این سازمان در بسیاری از شبکه های خود مانند شبکه پرس تیوی، سحر، العالم و کوثر در به نمایش کشیدن رژه اقتدار نیروهای مسلح و گزارشات میدانی نقش فعال و ارزندهای ایفا نمود.

وی با بیان اینکه معاونت سیاسی سیما در آگاهیبخشی به نسل امروز در رابطه با سوالات موجود در عرصه دفاع مقدس فعالانه عمل نمود، تصریح کرد: معاونت سیاسی سیما با آگاهی بخشی و تبیین بسیاری از شبهات پیرامون موضوع دفاع مقدس و با تهیه برنامههای متنوعی مانند خبر گزارش های تحلیلی و گفتگو در این عرصه حرکت بسیار جدی از خود نشان داد.

هاشمی دانا در پایان در تجلیل ازمهندس ضرغامی  مدیریت وقت سازمان صدا و سیما و سایر معاونتها مانند معاونت سیاسی، معاونت صدا، سیما، امور استان ها و نیز ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سازمان صدا و سیما این سازمان را یکی از فعالترین و پرکارترین دستگاهها در بزرگداشت هفته دفاع مقدس معرفی نمود.

پس از صحبتهای هاشمی دانا، حجتالاسلام و المسلمین موسویمقدم قائممقام سازمان صدا و سیما گفت: مباحث موجود در پیشرفت کشور و ارائه ارزشهای اساسی در سه محور عقلانیت معنویت و عدالت پیریزی شده است که این مهم در فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری به خوبی نمایان است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد وجود تمامی این محورها و ارزشها در نبرد رزمندگان اسلام با با نیروهای دشمن هستیم، تصریح کرد: امروز معنویت از بزرگترین چالشهای پیشرو در جوامع انسانی است و در مبحث عدالت نیز میتوان گفت که حکومت در مبانی اسلام هدف نیست بلکه وسیلهای برای اجرای احکام الهی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه در مجموعه دفاع مقدس شاهد به اوج رسیدن هر سه این حوزه و محور هستیم، تاکید کرد: در آثار نمایشی و تولیدات رسانهای توجه به این مقولات در جلب نظر مخاطب و ارائه پیام و ارزش های دفاع مقدس میتواند ثمر بخش باشد.

موسوی مقدم با تاکید بر اینکه جهت گیریهای اساسی ما در سازمان صدا و سیما باید بر این مبنا استوار باشد، افزود: باید در آثار و محصولات فرهنگی و در سطوح مختلف جامعه این فرهنگ و ارزشها نهادینه گردد و در صورت اتفاق افتادن این مهم سرعت مجموعه فرهنگی کشور در پیشبرد مجموعهها چند برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ نرم و جنگ رسانهای است، تصریح کرد: در کارزار فرهنگی درمجموعههای رسانهای دنیا ملتی پیروز میدان میشود که از پشتوانههای عظیم فکری و فرهنگی برخوردار باشد و ما از این منظر باید به خودمان ببالیم و با وجود فرهنگ غنی والای دفاع مقدس نباید هیچ ابایی در این جنگ رسانهای داشته باشیم.

در پایان مراسم از برخی مدیران رسانه درشبکه های داخلی وبرون مرزی اعم از مدیران کل استانها، سیما، صدا، مدیران فنی دفاتر شبکههای برون مرزی و نیز سایر دست اندرکاران در بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سال93 در سازمان صدا و سیما با اهدای لوح تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها