ابوترابی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

دموکراسی بزرگترین دستاورد نظام اسلامی/ در برابر تحریم‌های آمریکا خودکفا شده‌ایم

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله دموکراسی در کشورمان مطرح نبود، گفت: دموکراسی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب است.
کد خبر: ۳۵۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ - 24June 2019

دموکراسی بزرگترین دستاورد نظام اسلامی/ در برابر تحریم‌های آمریکا خودکفا شده‌ایمابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شهرستان‌های تیران و کرون در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، دموکراسی را یکی از مهم‌ترین آن‌ها دانست و اظهار داشت: در حقیقت ما از زمان مشروطه خواهان دموکراسی به معنای واقعی بودیم که این امر با پیروزی انقلاب محقق شد.

وی در ادامه افزود: یکی از نشانه‌های بارز اجرایی شدن دموکراسی در کشورمان این است که تمام انتخابات از سوی مردم انجام می‌شود؛‌ نمایندگان مجلس، روسای جمهور،‌ شهرداران و حتی رهبری به طور غیرمستیقم توسط خبرگان انتخاب می‌شوند؛‌ لذا دموکراسی دستاورد بزرگ نظام ماست.

این نماینده خانه ملت با توجه به شعار ملی کشورمان گفت: در شعار ملی ما اینکه ابتدا جمهوری قبل از اسلامی و قبل از ایرانی آمده یعنی انتخاب سرنوشت مردم به دست آنهاست. از زمان مشروطه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دموکرسی برای مردم ما آروزی بزرگی بود که با پیروزی انقلاب به آن دست پیدا کردیم.

ابوترابی با اشاره به ناامنی در برخی از کشورهای منطقه، امنیت پایدار کشورمان را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: ایران همچون جزیره‌ای آرام در یک اقیانوس پرتلاطم است؛‌ لذا با وجود تمام دشمنی‌ها و هزینه‌هایی که غربی‌ها برای ایجاد ناامنی و آشفتگی اقتصادی در کشورمان می‌کنند، اما اقدامات آنها راه به جایی نمی‌برد؛ در حقیقت کشورهایی که امروز درگیر با جریان‌های تروریستی هستند به خوبی قدر امنیت را می‌دانند.

نماینده مردم شهرستان‌های تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان قبل از انقلاب در برخی از شهرهای بزرگ کشورمان از جمله اصفهان، از حضور پزشکان پاکستانی و هندی بهره‌مند بودیم، گفت: در حال حاضر یکی از منابع درآمدی ما از کشورهای همسایه و حتی کشورهای در حال توسعه و پیشرفته دستاوردهای پزشکی است که تحت عنوان توریسم درمان به ایران سفر می‌کنند؛ لذا علی‌رغم تمام تحریم‌ها و فشارهای غربی‌ها، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب در عرصه علمی و پزشکی به خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی و پزشکی ما به هیچ عنوان قابل انکار نیست، گفت: شیراز در حوزه پیوند کبد و کلیه در خاورمیانه حرف اول را می‌زند، در زمینه پیوند قلب متخصصانی داریم که در جهان حرف‌ها برای گفتن دارند و نمونه آنها در جهان اندک هستند؛ در حقیقت ایران جزو معدود کشورهایی است که پیوند قلب را با موفقیت‌های چشم‌گیری انجام می‌دهد.

ابوترابی با توجه به این نکته که تهدیدات و تحریم‌های آمریکایی‌ها ما را در تمام عرصه‌ها به مرحله‌ای از خودکفایی و موفقیت رسانده است، گفت: خودکفایی 97 درصدی  در بحث دارو نشان از موفقیت‌ها در بحث دارویی کشور است که ریشه در پیروزی انقلاب اسلامی دارد. امروز چیزی به عنوان پزشک عمومی که از کشورهایی همچون هند و پاکستان به ایران بیایند مطرح نیست. امروز پزشکانی در کشور داریم که علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم شش ماه از سال را به خارج از کشور در جهت امدادرسانی به مردمان آن کشورها می‌کنند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به مسابقات بین‌المللی در عرصه‌هایی همچون ریاضیات،‌ فیزیک،‌ شیمی و ...، ایران را جزو 10 کشور تراز اول این مسابقات عنوان کرد و گفت: ما نباید فراموش کنیم که ایران همیشه با توجه به این نکته که سوالات مسابقات بین‌المللی در عرصه علمی در کشورهای دیگر طراحی می‌شوند،ما جزو 10 کشور برتر این آزمون‌ها هستیم و این نشان می‌دهد که پس از پیروزی انقلاب در عرصه علمی به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم که تا قبل از انقلاب باور این موضوع هم غیرممکن بود؛ لذا کسب رتبه اول در رشته نجوم که اخیرا هم اتفاق افتاد مصداق بارز این موفقیت‌هاست.

وی مسئله امید به زندگی را مورد اشاره و بررسی قرار داد و تصریح کرد: در زمان قبل از انقلاب امید به زندگی چیزی در حدود 50 سال بود؛ چراکه مادران در زمان وضع حمل از دنیا می‌رفتند و بیماری‌های مختلف باعث می‌شد که میزان مرگ و میر در کشور به میزان قابل توجهی افزایش داشته باشد، اما در زمان حاضر امید به زندگی به قدری افزایش داشته که باور آن ممکن نیست؛ لذا میانگین سنین امید به زندگی در بانوان 75 و در آقایان 73 سال است. اینکه میزان سن امید به زندگی ما از 50 سال به 75 سال افزایش پیدا کند نشان از ارائه خدمات درمانی،‌ بهداشتی و امکانات ارزنده زندگی دارد که در زمان قبل از انقلاب این امر میسر نبود.

ابوترابی با بیان اینکه در زمان قبل از انقلاب مناطق محروم در کشورمان فراوان بود و مسوولان وقت، به امور آنها توجه نداشتند، گفت: امروز دغدغه روستاییان آسفالت جاده‌ها و تامین آب و اینگونه امکانات نیست؛ لذا امروزه بحث اینترنت پرسرعت دغدغه اهالی روستاهاست و این نشان می‌دهد که بسیاری از امکانات رفاهی در اختیار این قشر از جامعه گذاشته شده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها