بخش پایانی/ ساجدی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

محور مقاومت فراتر از پیش‌بینی‌ها قدرتمند‌ شده است/ حمله به نفت‌کش‌ها اشتباه فاحش دشمن بود

کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه ایران در منطقه حرف اول را می‌زند، گفت: هم اکنون محور مقاومت فراتر از پیش‌بینی‌ها قدرتمند‌ شده است. آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرد؛ اما مقاومت در میدان پیروز شده است.
کد خبر: ۳۵۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ - 25June 2019

محمد ساجدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درخصوص تحولات اخیر در خلیج فارس اظهار داشت: ماجرای حمله به نفت کش‌ها در خلیج فارس قطعا کار دشمنان ایران بود تا این حمله را به گردن ایران بیاندازند.

وی افزود: حماقت آن‌ها این است زمانی که این نفتکش‌ها را زدند، نخست وزیر ژاپن در تهران بود. آنها می‌خواستند اتهام جدیدی به ایران وارد کنند؛ اما این اقدام شوم عربستان، امارات و اسرائیل  اشتباه بزرگی بود که سرانجامی در پی نداشت و نخواهد داشت.

ساجدی بیان داشت: تنها هدف اصلی آنها این بود که ایران را جنگ‌طلب نشان دهند؛ این در حالی است که ما ضمن کمک به خدمه نفت‌کش‌های حادثه دیده از آن‌ها به بهترین شکل محافظت کردیم و شورای امنیت سازمان ملل نیز نتوانست در این خصوص به یک اجماع برسد که این بمب‌گذاری کار ایران بوده است؛ زیرا سندی در این مورد نداشتند؛ بنابراین توطئه بزرگ عربستان و اسرائیل نیز خنثی شد.

ساجدی در مورد روابط ایران با دیگر کشور‌های حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: شش کشور یعنی عربستان، امارات، بحرین، کویت، قطر و عمان که با ایران همسایه هستند هرکدام سیاست گوناگونی را در پیش گرفته‌اند. برخی از این کشورها در برابر سیاست‌های صلح جویانه ایران ایستادگی می‌کنند. عربستان و امارات قدرت و  جسارت این را ندارد که بخواهند درمورد حمله به ایران فکر کنند. عمان و قطر نیز روابط خوبی با ایران دارند و کویت و بحرین نیز از عربستان حمایت می‌کنند؛ اما ایران تسلط بیشتری در منطقه دارد.

وی در مورد وضعیت محور مقاومت نیز گفت: در سال 60 سازمان کنفرانس اسلامی یک هیاتی را برای میانجی‌گری بین ایران و عراق به تهران فرستاد، این  هیأت متشکل از محمد ضیاء الحق رییس جمهور پاکستان، احمد سکوتوره رئیس جمهور گینه، یاسر عرفات رئیس سازمان آزادی فلسطین و حبیب شطی بودند. رئیس جمهور گینه به من گفت که اتفاقاتی که در کشور شما رخ داده اگر در کشور من رخ می‌داد کشور هزار تکه می‌شد، که این نکته مهمی بود.

ساجدی گفت: هم اکنون محور مقاومت فراتر از پیش‌بینی‌ها قدرتمند‌ شده است. آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرد؛ اما مقاومت در میدان پیروز شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران ریشه‌های مقاومت را در منطقه به اندازه‌ای رشد داده است که یک استاد دانشگاه اسرائیلی اعتراف می‌کند که «ایران قدرتی پنهانی و ولایی دارد. این قدرت توسط رهبرشان به دست آمده و این کشور را به یک قدرت برتر در منطقه تبدیل کرده است.»

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها