سردار زاهدیان به دفاع‌پرس خبر داد؛

کشف 190 تُن انواع مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور از ابتدای سال تاکنون

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه 190 تُن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون در مرزهای شرقی کشور کشف شده است، گفت: متأسفانه سایر کشورها در کمک به ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر کوتاهی می‌کنند .
کد خبر: ۳۵۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲ - 25June 2019

کشف 190 تُن انواع مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور از ابتدای سال تاکنونسردار «مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه 72 درصد از عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بر اساس اشراف اطلاعاتی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 190 تُن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است.

وی با بیان اینکه 72 درصد از کشفیات مواد مخدر در مرزهای شرقی بوده است، گفت: یکی از موضوعاتی که متاسفانه افزایش داشته، قاچاق ماده مخدر شیشه از مرزهای شرقی به کشور است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: مواد مخدر شیشه در افغانستان افزایش داشته که این موضوع نگران کننده است؛ چهار تُن مواد مخدر شیشه افغانی از ابتدای سال تا کنون در مرزهای شرقی مواد مخدر کشف شده که چنین چیزی تا کنون سابقه نداشته است.

سردار زاهدیان خاطرنشان کرد: باید سیستم‌های حاضر در افغانستان مثل «unodc» (سازمان جهانی مبارزه با مواد مخدر) و کشورهای غربی که مدعی ایجاد امنیت در آنجا هستند به این نکته توجه لازم را داشته و برخورد مناسبی داشته باشند.

وی در خصوص مواد مخدر گل و اصلاح قانون گفت: درباره قانون اتفاق‌های خوبی در حال رخ دادن است و متن قانون بازنگری و برای تصویب به مجمع ارسال شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره همکاری کشورهای دیگر با ایران برای مبارزه با مواد مخدر گفت: متأسفانه سایر کشورها در کمک به ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر کوتاهی می‌کنند و جلسات متعددی با دفتر unodc در تهران برگزار شده تا سهم کشورهای دیگر مشخص شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار