محمدصادق کوشکی:

اسرائیل دلیل تحریم ها، داعش و مشکلات بیرونی ایران/ پایگاه بسیج در بیت المقدس تشکیل شده

امام یک روز گفت قدس و کربلا، امروز می گوییم امنیت تهران از امنیت دمشق و بغداد و بیروت می گذرد یا مقداری جلوتر برویم می گوییم امنیت ایران از کرانه باختری که الان شلوغ شده میگذرد. اگر انجا شلوغ شود ایران امن می شود. اگر ایران شلوغ شود اسراییل امن می شود. امام یک روز فرمودند امنیت ما یعنی شلوغ شدن غزه و کرانه باختری، امنیت ما بسته به امنیت جهان اسلام است.
کد خبر: ۳۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ - 01December 2014

اسرائیل دلیل تحریم ها، داعش و مشکلات بیرونی ایران/ پایگاه بسیج در بیت المقدس تشکیل شده

به گزارش دفاع پرس، دکتر محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه طی گفتگویی با پایگاه اینترنتی بسیج درباره موضوع راه قدس از کربلا می گذرد گفت: این موضوع استراتژی امام بود. منظور قدس و کربلا نیست بلکه منظور پیوستگی مسائل جهان اسلام است.

امنیت ما بسته به امنیت جهان اسلام است
کوشکی در تبیین این معنی اظهار داشت: این تعبیر یعنی اینکه مشکلات ایران بدون حل مشکلات در عراق و سوریه برطرف نمی شود. این حرف امام یعنی ما یکی هستیم و آمده اند بین ما خط کشیده اند چون وقتی خانواده به آرامش می رسد که همه اعضایش به آرامش برسند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام یک روز گفت قدس و کربلا، امروز می گوییم امنیت تهران از امنیت دمشق و بغداد و بیروت می گذرد یا مقداری جلوتر برویم می گوییم امنیت ایران از کرانه باختری که الان شلوغ شده میگذرد. اگر انجا شلوغ شود ایران امن می شود. اگر ایران شلوغ شود اسراییل امن می شود. امام یک روز فرمودند امنیت ما یعنی شلوغ شدن غزه و کرانه باختری، امنیت ما بسته به امنیت جهان اسلام است.

این کارشناس سیاسی درباره سخن امام مبنی بر اینکه بسیجیان باید به فکر تشکیل حکومت اسلامی باشند، بیان کرد: به قول اقبال: مرز ما از هندو روم و شام نیست اقبالا! مرز و بوم ما بجز اسلام نیست، یعنی دینی که ما  داریم سرنوشت یکسانی برای ما رقم زده و ما نمی توانیم بگوییم مرزهایمان را بسته ایم و به فکر بقیه نیستیم و مشکلی نداریم، یا باید اسلام را کنار بگذاریم یا اگر می خواهیم مسلمان باشیم امنیت، آبادی، رفاه و توسعه ما با کل جهان اسلامی گره می خورد و بی توجهی به سایر جهان اسلام الگوی غیر دینی و سکولار است.

جهان اسلام حلقه اول و مظلومان جهان حلقه دوم ماست
وی دفاع از مظلومان جهان را یک اصل اسلامی دانسته و تاکید کرد: باید طبق اصول اسلامی و استراتژی امام راحل از همه مظلومان دفاع کنیم نه فقط مظلومان مسلمان و شیعه بلکه از مظلومان کل جهان دفاع کنیم و بر ظالمین بتازیم. در یک نگاه دقیق، جهان اسلام حلقه اول و مظلومان جهان حلقه دوم ماست، ما فقط با بیروت و قدس و صنعا و بحرین کار نداریم بلکه مسلمان با کل دنیا کار دارد.

کوشکی در رابطه با بسیجیان جهان اسلام تصریح کرد: بسیج جهان اسلام بدون اینکه از ایران دستور بگیرد در حال شکل گیری است و خطش را از امام و مبنا و خوراک فکری را از قرآن و سنت نبوی گرفته است. هسته های این حرکت شکل گرفته و در جهان تاثیر می گذارد که طبیعتا استکبار از این موضوع خوشش نمی آید.

وی به تشکیل این هسته ها در آمریکای جنوبی، آفریقا و حتی کشورهای غیر اسلامی در جهان اشاره نموده و ادامه داد: همایشی در ویتنام کشوری که به ظاهر کمونیست ولی به سرعت در حال رفتن به سمت ارزش های امریکایی است برگزار شد، سه مقاله از میان پنج مقاله ی آن همایش درباره ایران بود، موضوعاتی همچون امنیت انرژی و نقش ایران در امنیت انرژی، ایران و نقش آن در آسیای مرکزی و الگوی جمهوری اسلامی برای رشد و توسعه فرهنگی زنان.

چرا تا به حال کرانه باختری را مسلح نکرده ایم؟
این استاد دانشگاه توجه به ظرفیت ها، توانایی ها و جایگاه ایران در جهان را ضروری دانسته و افزود: برخی تصور می کنند با تحریم از گرسنگی می میریم و باید برای لغو تحریم ها التماس کنیم حال آنکه اگر همان نگاهی که امام به ایران و جایگاه ایران در جهان و برهم زدن مناسبات ظالمانه جهان داشت را داشته باشیم دیگر کسی نمی گوید به ما چه مربوط که در عراق و سوریه و صنعا چه خبر است، بلکه خواهد گفت چرا آنجا نبوده و کم کاری کردیم؟ و چرا تا به حال کرانه باختری را مسلح نکرده ایم؟

کوشکی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: وقتی خودشناسی، دشمن شناسی و جهان شناسی ضعیف باشد، به خاطر جایگاه و وزنی که در جهان داریم شکر و استفاده نمی کنیم و بهترین شکر نعمت استفاده از این نعمات است که این کار را نمی کنیم.

پایگاه بسیج در بیت المقدس تشکیل شده است
وی در مورد ایجاد پایگاه بسیج در بیت المقدس ابراز داشت: بسیج در بیت المقدس وجود دارد ولی تابلوی سازمان بسیج نیست، جهاد اسلامی همان پایگاه بسیج است که مجاهدان آن با همان تفکر بسیجی مقاومت می کنند. آنها صحیفه امام را بیشتر از ما حفظ هستند و مسئولین ارشدشان که با آنها زندگی و کار کرده ام بیشتر از ما به امام استناد می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در همین خصوص گفت: عضو شورای مرکزی جهاد اسلامی فلسطین که اهل سنت شافعی هست ایراد می گرفت که چرا اینجا اینگونه است؟ می گفتیم چه اشکالی دارد؟ می گفت امام گفته اند اینگونه باید باشد. استنادشان به امام از بسیاری مسئولین ما بیشتر و بالاتر است.

اسرائیل دلیل تحریم ها، داعش و مشکلات بیرونی ایران
وی تحریم ها و داعش و مشکلات بیرونی ایران را از سوی اسرائیل دانسته و تاکید کرد: همانطور که رهبری نظام فرموده این فتنه را باید از سرش زد یعنی برویم کرانه باختری را به جان صهیونیست ها بنداریم و از داخل خفه کنیم که اگر اینگونه شود داعش و آل سعود از بین رفته و تحریم ها برداشته می شود.

کوشکی تلاش نیروهای مقاومت برای مسلح کردن کرانه باختری را با هدف ایجاد غزه دومی برای اسراییلی ها عنوان نموده و اظهار داشت: این بچه ها با چاقو به جان صهیونیست ها افتادند و با چاقو به اندازه بمب متحرک عمل کردند. یکی گفته من انگشتم را نمی توانم رو ماشه فشار بدهم اما می توانم پایم را روی پدال گاز فشار دهم و با ماشینش به صف شهرک نشینان زده و اینها دارد به یک نهضت تبدیل می شود.

حرکت هر ماشین در کرانه باختری، یک بمب محرک برای اسرائیلی هاست
وی در همین زمینه ادامه داد: خط تیتر اصلی در شبکه های مجازی فلسطینیان این است که اگر انگشتم را نمی توانم روی ماشه تفنگ نداشته ام فشار بدهم اما می توانم پایم را روی پدال گاز فشار دهم. هر ماشینی که در کرانه باختری حرکت می کند اسراییلی ها می گویند دارد یک بمب می آید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در چنین فضایی پایگاه بسیج تشکیل شده و کارش را انجام می دهد تاکید کرد: این ایده از امام و دین گرفته شده است که زحمتش را حتی بدون حمایت ما می کشد اما متاسفانه حواسمان نیست که چه اتفاقی می افتد. اگر اسراییل نا امن شود، ایران و عراق و سوریه و ... امن خواهد شد.

وی در پایان صحبت های خود تاکید کرد: داعش حذف خواهد شد چون بادکنک داعش از تل آویو فوت می شود که این بادکنک می ترکد، جالب اینجاست که سایت ها و نشریات داخلی در این زمینه بصورت جدی وارد نشده و مسئله کرانه باختری و آغاز انتفاضه سوم تیتر اصلی کدام یک از روزنامه ها و سایت هاست؟

 

منبع: پایگاه اینترنتی بسیج

نظر شما
پربیننده ها