تقدیم نقاشی دیجیتال شهید مدافع حرم «احمد مکیان» به خانواده‌اش+ عکس

مرتضی شهریاری هنرمند نقاش کشورمان تصویر شهید مدافع حرم «هادی احمدمکیان» را نقاشی و به خانواده این شهید در استان قم تقدیم کرد.
کد خبر: ۳۵۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ - 25June 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مرتضی شهریاری هنرمند نقاش کشورمان تصویر شهید مدافع حرم هادی احمد مکیان را نقاشی و به خانواده این شهید در استان قم تقدیم کرد.

بنا بر این گزارش، شهید احمد مکیان یکی از روحانیون و ورزشکاران جوان خوزستانی بود که در شهرک طالقانی ماهشهر دیده به جهان گشود و در خانواده‌ای مذهبی و روحانی در آبادان تربیت یافت، پدر این شهید والامقام از روحانیون معروف آبادان به شمار می‌رود.

تقدیم نقاشی دیجیتال شهید مدافع حرم «احمد مکیان» به خانواده‌اش+ عکس

این جوان خوزستانی چندی پیش برای دفاع از حریم حرم در سوریه به این کشور اعزام شد و پس از نبرد با تکفیری‌ها سرانجام فدایی حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) شد و نامش به عنوان یکی از شهدای مدافع حرم آبادان و ماهشهر به ثبت رسید.

شهید مکیان یکی از حافظان قرآن کریم خوزستانی و طلبه مدرسه علمیه امام رضا (ع) قم بود که در سن ۲۱ سالگی و بعد از تحمل پنج روز جراحت در روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد برابر با اول ماه مبارک رمضان در سوریه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

شهید مدافع حرم مکیان از رزمندگان لشکر فاطمیون بود و به همین خاطر وصیت کرده در کنار همرزمان افغانستانی خود در قطعه ۳۱ مدافعان حرم بهشت معصومه (س) به خاک سپرده شود.

تقدیم نقاشی دیجیتال شهید مدافع حرم «احمد مکیان» به خانواده‌اش+ عکس

پیکر مطهر این شهید در روز ۲۶ خرداد ۹۵ در مراسم جزخوانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور و بعد از آن طبق وصیت خود شهید در بهشت معصومه (س) قطعه ۳۱ مدافعان حرم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار