سردار رحیمی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

دستگیری ۵۶۱ سارق و مالخر در تهران/ تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در تهران

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۵۶۱ سارق و مالخر در تهران در جریان اجرای طرح «رعد» خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ - 25June 2019

دستگیری ۵۶۱ سارق و مالخر در تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه بیست و ششمین «طرح رعد» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این طرح از ظرفیت تمامی کلانتری‌ها و پلیس امداد استفاده شد، اظهار داشت: با اخذ ۳۱۵ حکم قضایی، ۵۶۱ نفر از سارقان و مالخران در تهران دستگیر شدند که بالغ بر ۳۰۰ نفر از آن‌ها سابقه یک‌بار دستگیری را دارند.

وی ادامه داد: ۵۲ هزار و ۲۲۹ مورد اموال سرقتی مردم اعم از لوازم خودرو، موبایل، کیف‌قاپی و اموال منزل کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: ۸۳۰ پرونده در این طرح تشکیل شد و در این طرح ۲۱ باند منهدم شدند.

سردار رحیمی اضافه کرد: ارزش اموال کشف شده هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است و صاحبان ۸۷ درصد از اموال مکشوفه پیدا شده‌اند.

وی همچنین در خصوص مبارزه با کالای قاچاق گفت: ۴۲ هزار و ۲۷۲ مورد کالای قاچاق کشف شد و در همین راستا ۲۸ قاچاقچی کالا دستگیر و پنج باند منهدم شدند. ارزش این اموال نیز  دو ملیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: بزودی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در تهران راه‌اندازی خواهد شد.

سردار رحیمی گفت: با تمام صرافانی که به طور قانونی اقدام به فروش ارز می‌کنند، تحت حمایت پلیس هستند و پلیس با هرگونه خرید و فروش غیر قانونی ارز برخورد خواهد کرد.

وی در پاسخ به خبرنگار دفاع‌پرس، در خصوص راه‌اندازی کلانتری در حاشیه شهر تهران خاطرنشان کرد: در این خصوص جلسات متعددی برگزار شده، اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است و باید به کلانتری‌ها با توجه به سه مؤلفه جمعیت، جغرافیا و جرم پرداخته شود.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: با وجود گذشت حدود ۱۱ سال از مصوبه شورای عالی امنیت ملی، متأسفانه در خصوص راه‌اندازی ۴۰ کلانتری در سطح تهران توجه نشده است.

سردار رحیمی در خصوص اتفاق پارک پلیس تهرانپارس گفت: برخی از شهروندان در تماس با پلیس اعلام کردند که پنج جوان در این پارک به کار‌های هنجارشکنانه می‌پردارند و رفتار‌های ناشایست انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: گشت پلیس و جانشین کلانتری در محل حاضر شدند و پس از تذکر پلیس، آن‌ها شروع به توهین کردند و به پلیس حمله‌ور شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی که چرا مأمور زن در کنار عوامل پلیس حضور نداشت، گفت: عوامل پلیس فقط برای تذکر به این جوانان وارد پارک پلیس شدند و قصد برخورد نداشتند.

سردار رحیمی گفت: در این طرح همکاران من به خوبی وظیفه خود را انجام دادند، اما دو نفر از همکاران من به دلیل تخلفاتی که داشتند از مسئولیت خود خلع شدند و در بازداشت هستند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: کشف حجاب، برخورد با پلیس و هنجارشکنی ازجمله جرم افراد دستگیر شده است.

سردار رحیمی درباره طرح ترافیک جدید نیز گفت: طرح جدید در حال ارزیابی است و طبق بررسی‌ها ترافیک در محدوده خارج از طرح ترافیک کاهش داشته است. همچنین با اجرای طرح جدید ترافیک، از آلودگی هوا و ترافیک در محدوده اصلی کاسته شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار