مسئول حفظ آثار دفاع مقدس در سپاه روح الله استان مرکزی مطرح کرد؛

تقدیم یک هزار و 200 شهید فرهنگی و دانش آموز در استان مرکزی

مسئول حفظ آثار دفاع مقدس در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: استان مرکزی یک هزار و 200 شهید فرهنگی و دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است.
کد خبر: ۳۵۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ - 25June 2019

استان مرکزی 1 هزار و 200 شهید فرهنگی و دانش آموز تقدیم انقلاب کردسرهنگ «غلامرضا کریمی» مسئول حفظ آثار دفاع مقدس در سپاه روح الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی در خصوص برگزاری اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی با اشاره به اینکه این اجلاسیه در 6 تیر در مصلای اراک برگزار می شود، اظهار داشت: استان مرکزی یک هزار و 200 شهید فرهنگی و دانش آموز را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد 180 شهید دانش آموز و 950 شهید فرهنگی هستند.

کریمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی که در هشت سال دفاع مقدس حضور فعال داشته و جانانه در برابر کفر جهانی ایستادگی کردند، افزود: این اجلاسیه از جمله برنامه های گنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی است که با حضور گسترده فرهنگیان و دانش آموزان استان مرکزی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار و شهید پرور شهر اراک برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی از سه سال پیش آغاز شده است، افزود: فعالیت های خوبی در این راستا انجام شده که از جمله آنها می توان به تهیه و جمع آوری عکس، آثار و خاطرات شهدا اشاره کرد.

مسئول حفظ آثار دفاع مقدس در سپاه روح الله استان مرکزی همچنین از تشکیل ستاد پیشینه رزم استان خبر داد و اضافه کرد: ستاد پیشینه رزم با کارگروه های مختلف تشکیل شده است و برنامه های مختلفی همچون تولید و تدوین بیش از 100 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین و برنامه ریزی برگزاری 12 اجلاسیه در راستای برگزاری این کنگره ملی از جمله فعالیت های آنها بوده است.

سرهنگ کریمی تهیه فرهنگنامه شهدا و سرکشی از خانواده شهدا و تقدیر از خانواده شهدای فرهنگی را از جمله برنامه های این کنگره دانست و بیان کرد: ساخت المان های مختلف در سطح استان، آماده سازی و ساخت پارک موزه و گنجیینه شهدای دفاع مقدس، تدوین کتاب زندگی نامه و آثار شهدای فرهنگی و دانش آموز با عنوان پله های آسمان از دیگر برنامه های انجام شده در این راستا بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها