برگزاری اولین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم «شاهرخ دایی‌پور» در کرمانشاه

مراسم اولین سالگرد شهادت مدافع حرم «شاهرخ دایی‌پور» پانزدهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه همزمان با مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) 7 تیر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ - 25June 2019

اولین سالگرد سردار شهید مدافع حرم«شاهرخ دایی‌پور» در کرمانشاهبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، مراسم اولین سالگرد شهادت مدافع حرم «شاهرخ دایی پور» پانزدهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) روز جمعه 7 تیر ساعت 22 در حسینیه شهید اکبر صیادتبار واقع در شهرک آبادانی مسکن شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس، مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان کرمانشاه و با سخنرانی حجت الاسلام «سیدمحمد حسن زمانی» و با مداحی «محمدمهدی دستمزد» برگزار می شود.

شهید دایی پور پانزدهمین شهید مدافع حرم از استان کرمانشاه است که قهرمانی کشتی نیروهای مسلح، مربی‌گری موشک تاو و ضد زره و فرماندهی یگان ضد زره و ادوات قرارگاه نجف در دوران دفاع مقدس، مربی‌گری ضد زره رزمندگان حزب‌الله لبنان در سال‌های گذشته، مربی‌گری غواصی در سطح بین‌الملل و نیز مستشاری ضد زره و فرماندهی صحنه نبرد در سوریه علیه تروریست‌های داعش را بر عهده داشته است.

 وی نقش موثری در روزهای انقلاب نیز داشت. او بدون استثناء در تمام تظاهرات علیه طاغوت حضور داشت در حالی که حدود 17 سال داشت.

بعد از اینکه انقلاب پیروز شد و هسته‌های اولیه سپاه شکل گرفت او از جوانان پیشرو در این نهاد بود و در کردستان حضور پیدا کرد. شاهرخ دایی‌پور جزو کسانی بود که به صف مجاهدین جبهه‌های انقلاب ملحق شد. او جانشین ضد زره قرار نجف بود و از حیص تخصص از موشک زن‌های ضد زره به شمار می‌رفت.

شهید دایی‌ پور بعد از اینکه جنگ تمام شد به عنوان مربی ضد زره به لبنان رفت و به گروهی از سربازان حزب الله آموزش داد. بعد توانست دوره دافوس را طی کند و مدتی هم در دافوس استاد و مربی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها