همایش نفس‌های سوخته-۲/

شهیدی: نتوانستیم خدمات ۱۰۰ درصدی به جانبازان شیمیایی ارائه کنیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با وجود خدمات ارائه شده ما نتوانستیم خدمات ۱۰۰ درصدی را به جانبازان شیمیایی بدهیم.
کد خبر: ۳۵۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ - 25June 2019

شهیدی: نتوانستیم خدمات 100 درصدی به جانبازان شیمیایی ارائه کنیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش نفس‌های سوخته که به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت پیش از ظهر امروز سه شنبه چهارم تیرماه در هتل انقلاب تهران برگزار شد با اشاره به بررسی مسببان اصلی فاجعه سردشت اظهار داشت: ریشه اصلی این جنایات امریکا و صهیونیسم است که بمب‌های شیمیایی را به صدام دادند و سکوت اختیار کرده و این حوادث را رقم زدند.

شهیدی با بیان این نکته که ما نتوانستیم خدمات ۱۰۰ درصدی را به جانبازان شیمیای ارائه کنیم افزود: تیم‌های تخصصی پزشکی جهت معاینات به سردشت اعزام شدند. بیش از ۵۰ مقاله علمی در نشریات خارجی به چاپ رسیده است و کلینیک تخصصی را در بیمارستان ساسان راه اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری این هفته را هفته حقوق بشر امریکایی نامگذاری کرد و ما باید با زنده نگه داشتن یاد و خاطره این حادثه تلخ نگذاریم این واقعه فراموش شود.

وی افزود: ۶۵ هزار جانباز شیمیایی و هزار و ۶۰۰ جانباز شیمیایی سردشت نتیجه اقدام صدام بود که برای پیگیری حقوق این افراد از سال ۸۷ بنیاد شهید ورود پیدا کرد. دولت و مجلس قانون الزام دولت برای پیگیری حقوق این افراد مصوبه‌ای را تصویب کردند. از سال ۹۰ اولین کار تدوین آیین نامه اجرای الزام دولت برای پیگیری وضعیت حقوقی جانبازان شیمیایی، اثبات وقوع جرم و تشکیل پرونده به بنیاد شهید واگذار شد که با هماهنگی وزارت امور خارجه و بخش حقوقی ریاست جمهوری به موضوع وارد شدیم. برای پیشرفت کار با حقوقدان‌های بین المللی را داشتیم و تعدادی از جانبازان نیز در مجمع سازمان منع و گسترش سلاح‌های شیمیایی حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها