شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خوش‌خدمتی سعودی‌ها به آمریکا در اجلاس «منامه»/ بحرین جولانگاه صهیونیست‌ها شده است

کارشناس مسائل منطقه گفت: بحرین در سال‌های اخیر محل جولان برخی از مقامات اسرائیلی شده است؛ صهیونیست‌ها در بازارهای بحرین به راحتی تردد می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۳ - 26June 2019

خوش خدمتی سعودی‌ها به آمریکا در اجلاس «منامه»/ بحرین محل رفت‌ و آمد صهیونیست‌ها شده است«حسین شیخ الاسلام» کارشناس مسائل منطقه و مشاور سابق رئیس مجلس در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درخصوص اجلاس «منامه» اظهار داشت: فلسطین مسأله نخست جهان اسلام است؛ اما امروز شاهدیم که برخی از دولت‌های عربی به فلسطین و قدس شریف خیانت می‌کنند.

وی با اشاره به نشست اقتصادی «منامه» درخصوص اجرایی شدن معامله قرن افزود: بحرین از خود اختیار و اراده‌ای ندارد و فقط  دستورات آمریکا و عربستان سعودی را در منطقه اجرا می‌کند؛ وقتی به تاریخ بحرین نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که هر وقت مردم این کشور خواستند نهضت یا انقلابی داشته باشند، حکومت انقلاب آن‌ها را سرکوب کرده و طرف‌های خارجی نیز در این زمینه دخالت کردند.

مشاور سابق رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به انتفاضه مردمی بحرین گفت: انتفاضه مردمی بحرین در سال ۱۹۹۴ که مردم برای به دست آوردن زندگی با کرامت آن‌را به راه انداختند، رژیم آل‌ خلیفه آن‌ها را قلع و قمع کرد. در آن زمان برخی از کشورهای خارجی در امور بحرین دخالت کردند و در آن زمان دیدارهایی نیز میان مسئولان بحرینی و مقامات اسرائیلی انجام شد و این دیدارهای مخفیانه میان مقامات بحرینی و اسرائیلی در سال ۲۰۱۱ و همزمان با انقلاب ۱۴ فوریه نیز دوباره آغاز شد.

وی ادامه داد: بحرین در سال‌های اخیر محل جولان گروه‌ها و برخی از مقامات اسرائیلی شده و آن‌ها در پایتخت و بازارهای بحرین به راحتی حضور می‌یابند و تردد می‌کنند.

شیخ الاسلام اظهار کرد: اگر نشست منامه دستاوردی برای فلسطین داشت، قطعاً گروه‌های فلسطینی از شرکت‌کنندگان اصلی آن بودند؛ اما می‌بینیم که آن‌ها این کنفرانس را تحریم و به شدت با آن مخالفت کردند. مشوق‌های اقتصادی در این کنفرانس نیز فقط بهانه‌ای برای فروختن سرزمین فلسطین و محرومیت آوارگان از حق بازگشت است.

مشاور سابق رئیس مجلس در امور بین‌الملل بیان داشت: اهداف این کنفرانس کاملاً مشخص است. به همین خاطر هیچ گروه و شخصیت فلسطینی حاضر نیست در آن شرکت کند و یا آن را تأیید کند.  حکومت سعودی نیز نمی‌تواند در این مسأله روی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأثیر بگذارد؛ چرا که نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها در این کنفرانس کاملاً واضح و آشکار است.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها در معامله قرن به دنبال منافع اقتصادی خود هستند؛ البته محور مقاومت نسبت به این موضوع سکوت نخواهد کرد.

شیخ الاسلام در پایان گفت: همچنین آمریکایی‌ها می‌خواهند برای امنیت رژیم صهیونیستی اطمینان داشته باشند و عربستان نیز تلاش می‌کند این امنیت را تضمین کند؛ به طور کلی معامله قرن این هدف را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار