اعتراضات مردم بحرین به برگزاری نشست منامه

امشب در حالی نشست اقتصادی منامه به عنوان گام نخست اجرای طرح «معامله قرن» آغاز بکار می‌کند که اعتراضات بحرینی‌ها به میزبانی این نشست همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۳۵۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ - 25June 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شهروندان بحرینی به نشانه اعتراض به میزبانی نشست اقتصادی منامه موسوم به «کارگروه منامه»، پرچم‌های فلسطین را بر پشت بام خانه‌های خود نصب کردند.

این نشست بنا به دعوت دولت آمریکا و با مشارکت تعدادی از کشور‌های عربی از جمله عربستان سعودی، امارات، مصر، اردن و مغرب برگزار خواهد شد.

لبنان، عراق و کویت عدم مشارکت خود در این نشست را اعلام کرده‌اند و در همین رابطه یک منبع آگاه در کاخ سفید نیز گفت که تعداد هیأت‌های شرکت‌کننده در این نشست ۳۹ هیأت از جمله هیأت‌هایی از اروپا و آسیا است.

رسانه‌های بحرین نیز گزارش دادند که نیرو‌های امنیتی این کشور در سراسر پایتخت مستقر شده‌اند و احتمال برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز وجود دارد.

«جرد کوشنر» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا پیش از عزیمت به منامه مدعی شد که «کارگاه منامه تا الان موفقیت داشت و شمار زیادی از سرمایه‌گذاران در آن شرکت می‌کنند».

وی در مصاحبه با شبکه الجزیره درباره عدم مشارکت تشکیلات خودگردان در این نشست، تصریح کرد که تحریم نشست منامه از سوی تشکیلات خودگردان، شکستی برای آن نخواهد بود.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشور‌های دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها