مادر شهید خدامراد گنجی در گفت‎وگو با دفاع‎پرس:

پیروی از ولایت فقیه و حفظ وحدت مهم‎ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران

نصرت‎کر بیرانوند با بیان اینکه دشمنان ما هیچگاه چشم دیدن آرامش و آسایش ما را ندارند، گفت: پیروی از ولایت فقیه و حفظ وحدت از مهم‎ترین عوامل پیروزی ملت ما در 40 سال انقلاب بوده است.
کد خبر: ۳۵۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲ - 26June 2019

پیروی از ولایت فقیه و حفظ وحدت از مهمترین عوامل پیروزی ما در این چهل سال بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از خرم‎آباد،  شهادت پایان راهی  است که با آگاهی از مقصدی سبز انتخاب شده است، مقصدی که آرزوی دور اندیشان عارف مسلکی است که  با بستن کوله بار عاشقی، دست و دلشان نلرزید و ابراهیم وار دست در دستان آتش عشقی گذاشتند و گلستان شدندش را به نظاره نشستند.

واژه شهادت با در هم نوردیدن  مرزهای جغرافیای  و نادیده گرفتن تاریخ و تقویم، در باغ  خود را بروی  کسانی که  گویی نجوای دل آشفته شان را  معبود باریتعالی  شنیده است باز گذاشته است. گاهی در میدان جنگ با دشمنی متجاوز، گاهی در مبارزه با اشرار و زمانی نیز در حراست از مرزهای عزت و افتخار میهنی که تاریخش با حماسه و دلاوری عجین است. در این میان شهدای نیروی انتظامی جایگاه ویژه ای در حفظ امنیت جامعه دارند که ذکر  بیان خاطرات و زندگینامه آنها گامی است در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت. در این راستا «نصرت کر بیرانوند» مادر شهید «خدامراد گنجی»  در گفت‏‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد اظهار داشت: «خدا مراد» در سوم خرداد سال 1351 در روستای «باقلا کو» از توابع بیرانشهر به دنیا آمد و  زمانی که دو سال بیشتر نداشت به خرم آباد مهاجرت کردیم.

وی با ذکر خاطراتی از دوران کودکی «خدامراد» گفت: از همان دوران کودکی به مسائل مذهبی علاقه داشت و در خصوص احکام دینی از ما سئوال می پرسید. کمی بزرگ‎تر که شد با وجودی که هنوز به سن تکلیف نرسیده بود نماز می‌خواند و روزه می‎گرفت.

وقتی از این مادر شهید پرسیدم نحوه رفتارش با پدر و مادر چگونه بود، اشک در چشمانش حلقه زد و پس از چند دقیقه سکوت، بیان کرد: سعی می کرد با تمام وجود در خدمت پدر و مادرش باشد. هیچ وقت در مقابل ما پایش را نمی کشید و حتی در نشست و برخاستش احترام  به ما را رعایت می کرد.

خانم کر بیرانوند تصریح کرد: پسرم با اینکه سن بزیادی نداشت در بسیاری از اوقات کمک حال خانواده و همسایگان می‌شد و در انجام کارها تا جایی که می‌توانست به آنها کمک می‌کرد

دوران نوجوانی اش مصادف با جنگ تحمیلی بود و با وجود سن کم چندین بار در خواست حضور در جبهه را داده بود که به علت سن کم موفق نشده بود به جبهه اعزام شود . وضعیت مالی و نیازکمک  به خانواده مجبور به ترک تحصیل شد . از طرفی به خاطر علاقه شدید به مسایل جیهه و جنگ در آن دوره  روزها را با شدت مشغول کار و شبها در پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام رضا (ع) را با علاقه هر چه بیشتر  ادامه  می‌دادند کرد.

 وی با بیان اینکه با دو تا از بچه های  محله  در کلاسهای قرآن مسجد شرکت می‌کرد، خاطر نشان کرد:  در همان دوران  بود  که با حضور در پایگاه بسیج مسجد امام رضا پایگاه اسد آبادی دوره های نظامی کوتاه مدت را فرا گرفت و در سال 1369 به صورت داوطلب بسیجی به کمیته انقلاب اسلامی پیوست.

 این مادر شهید که در لابه لای گفته هایش عاطفه مادری و  حس دلتنگی سی سال دوری از فرزند، بخوبی حس می‌شد، ادامه داد: «خدا مراد» پس از چند ماه  حضور داوطلبانه در کمیته انقلاب اسلامی، به خاطر علاقه شدید به خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به استخدام کمیته انقلاب اسلامی درآمد و در همان سال 69 به منطقه شرق کشور (سیستان  و بلوچستان) اعزام شد.

وی در خصوص نحوه شهادت فرزندش گفت: چند ماه بیشتر  از استخدامش نگذشته بود که در دی سال 69  در نصرت آباد زاهدان درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر  به شهادت رسید.

«نصرت کربیرانوند» با بیان اینکه دشمنان ما هیچگاه چشم دیدن آرامش و آسایش ما را ندارند، افزود: پیروی از ولایت فقیه و حفظ وحدت از مهمترین عوامل پیروزی ملت ما در این 40 سال انقلاب بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار