مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

سردار شهید «علی هاشمی» نماد غیرت و وحدت قومیت‌ها در ایران است

سردار «محمد علیپور» گفت: شهید «علی هاشمی» نماد غیرت و وطن‌دوستی قومیت‌های مختلف در ایران اسلامی است.  
کد خبر: ۳۵۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ - 26June 2019

سردار شهید«علی هاشمی» نماد غیرت و وحدت قومیت ها در ایران اسلامی است

سردار «محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در گفت‎وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز، با اشاره به سالگرد شهادت سردار شهید «علی هاشمی» اظهار داشت: شهید هاشمی نماد غیرت، وحدت و وطن‌دوستی قومیت‌های مختلف در ایران اسلامی است. 

وی افزود: اولین کسی که نسبت به عرب‌های خوزستان دچار اشتباه شد و تاوانش را هم پس داد، صدام ملعون بود؛ کسی که قصد داشت با برانگیختن احساسات قومی و تحریک عده‌ای خود فروخته، ذهن همه را نسبت به قوم عرب ایرانی خراب کند، اما شهید هاشمی و هزاران عرب مرزنشین خوزستانی دیگر با مقاومت و مبارزه‌شان که تا پای جان ادامه داشت، ثابت کردند که دفاع از تمامیت ارضی و خاک میهن و همچنین اعتقادات درونی، قومیت و زبان نمی‌شناسد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: جنگ نرم که همان جنگ رسانه ای و روحی، روانی است به شدت بالا گرفته و این وظیفه ما را دوچندان می‌کند که نسبت به انتشار محتوا و د‌اشته‌های معنوی و ارزشی‌مان از جمله پرداختن به ابعاد مختلف زندگی و مبارزات شهید «علی هاشمی» و دیگر سرداران سرافراز سپاه اسلام اقدام کنیم تا نسل جوان ما بداند که دشمنان سال‌هاست که قصد تفرقه در میان اقشار و اقوام مختلف ایران عزیز را دارند و تنها هوشیاری ما است که می‌تواند مانع از این تفرقه ها شود.

سردار شهید «علی هاشمی» در شهریور ۱۳۴۰ در اهواز به دنیا آمد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وارد کميته انقلاب شد و با آغاز جنگ تحمیلی، تيپ ۳۷ نور را در منطقه حميديه تشکيل داد. شهید هاشمی پس از عملیات بيت‌المقدس، سپاه بستان و هويزه را ایجاد کرد؛ تشکیل پاسگاه‌های مرزی و مسئوليت پدافندی منطقه خوزستان از فعاليت‌های ديگر وی بود. 

شهید هاشمی همچنین با سازماندهی ۱۳ يگان رزمی و پشتيبانی، سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) را در استان خوزستان تشکیل داد و فرماندهی آن را به عهده گرفت. وی در بین رزمندگان به «سردار هور» معروف بود.

هاشمی چند روز پیش از قبول قطعنامه و در چهارم تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید. در ابتدا اعلام شد که به اسارت نیروهای دشمن در آمده، اما در فروردین سال ۱۳۸۲ رسماً در زمره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس قرار گرفت. پیکر این شهید بزرگوار در سال ۱۳۸۹ پس از ۲۲ سال کشف و در اهواز به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار