یادداشت/

تعطیلی در زمان تحریم!

امروز مردم نیاز به آن دارند که مردان سیاست و دیپلماسی را شبانه‌روزی در میدان عمل و اجرا ببینند؛ همان‌طور که از یک استاندار توقع داشتند به جای وقت‌گذرانی در تعطیلات در کنار مردم سیل‌زده خود باشد، حالا باید نمایندگان ملت تعطیلات را کنار بگذارند و محکم و استوار تشکیل جلسه دهند و موضوع تحریم‌های جدید را مورد بررسی قرار داده و واکنشی متقابل به رفتارهای غیرانسانی آمریکا نشان دهند.
کد خبر: ۳۵۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ - 26June 2019

تعطیلی در زمان تحریم!گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دو شب پیش به مانند آن‌چه که در روزها و ماه‌های گذشته شاهد بودیم، مجدداً تقلایی نافرجام را برای خود و همراهانش رقم زد تا لیست تحریم‌های این کشور علیه ایران قطورتر شود. این بار نهاد رهبری و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تیررس این تحریم ها قرار گرفتند.

هرچند که همه آگاهان به فضای سیاسی حاکم بر معادلات منطقه‌ای و جهانی این حرکت رئیس جمهور دیوانه ایالات متحده را نمایشی و فاقد کارکرد عملی می دانند اما حرکت وی حکایت همان سنگ در دست دیوانه و چاه است که باید صد عاقل جمع شوند تا موضوع را جمع بندی و حل و فصل کنند.

با نگاهی به آن چیز که در روزهای اخیر به ثبت رسیده، آمریکا عزم خود را جزم کرده تا فشار حداکثری بر ایران را به حد اعلاء خود برساند تا اهرم فشاری باشد برای تن دادن ایران به مذاکره مجدد.

در هیچ جای تاریخ مشاهده نشده است که رهبر یک کشور و یا رئیس دستگاه دیپلماسی آن مورد تحریم قرار بگیرند اما این اقدام مضحک از سوی آمریکایی ها که فاقد ایدئولوژی و تدبیر هستند، رخ داد تا همان‌طور که سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است، تمام باب‌های دیپلماسی بر روی آمریکایی ها بسته شود. اما حال باید چه کرد؟

در این شرایط یقینا تمامی نخبگان و تحلیل گران باید در یک اقدام ویژه و با تشکیل کارگروه های تخصصی به این موضوع نگاه کنند  و شب روز خود را صرف مرتفع کردن سرعت گیرهای تحریم  نمایند که هر روز در شکل و ساختاری جدید پیش روی ملت ایران قرار می گیرد.

یکی از همین مجامع نخبگانی که در این روزها بیش از پیش باید طرح، ایده، نظر و راهکار مناسب ارائه کنند مجلس شورای اسلامی است تا مردم حضور نمایندگان خود را در بحرانی ترین شرایط کشور در کنار خود حس کنند.

اما همزمان با تحریم های جدید زنگ تعطیلات برای مجلس به صدا درآمده و آن طور که رئیس جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته است که «با توجه به اینکه سه شنبه روز آخر کاری مجلس است و مجلس در دو هفته آینده تعطیل است، عملاً جلسه کمیسیون (جهت بررسی تحریم های جدید آمریکا علیه ایران) به بعد از تعطیلات موکول خواهد شد».

حال با توجه به تحریم‌های ظالمانه و بحرانی کردن وضعیت ایران توسط رئیس جمهور احمق امریکا، تعطیلی مجلس شورای اسلامی در این برهه حساس و تشکیل جلسه این تحریها بعداز تعطیلات، کار اشتباهی نیست! به نظر میرسد این رویکرد مجلس نوش دارو بعد از مرگ سهراب است.

به نظر می رسد نمایندگان مجلس پیش از آنکه به فکر تعطیلات و حضور در حوزه های انتخابیه خود باشند باید «اهم و فی الاهم» کنند که تعطیلات مجلس دارای اهمیت بیشتر بوده و یا رسیدگی با قید فوریت به مسائل روز همچون تحریم های جدید ترامپ علیه بیت رهبری و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی!

یقینا امروز مردم نیاز به آن دارند که مردان سیاست و دیپلماسی را شبانه روزی در میدان عمل و اجرا ببینند همانطور که از یک استاندار توقع داشتند به جای وقت گذرانی در تعطیلات در کنار مردم سیل زده خود باشد. حالا باید نمایندگان ملت تعطیلات را کنار بگذارند و محکم و استوار تشکیل جلسه دهند و موضوع تحریم های جدید را مورد بررسی قرار داده و واکنشی متقابل به این رفتارهای غیرانسانی آمریکا نشان دهند.

انتهای پیام/ 821

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار