مدیرکل حفظ آثار خراسان رضوی خبر داد؛

میزبانی خراسان رضوی از پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس

سردار «یوسفعلی­‌زاده» گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس در شهرستان­‌های «تربت حیدریه»، «خوشاب» و شهر «عطاملک» تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
کد خبر: ۳۵۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ - 26June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به دنبال میزبانی استان خراسان رضوی از پیکرهای مطهر شهدای گمنام، نشست خبری ستاد بزرگداشت مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: امروز خون شهدا به ثمر نشسته است و ما شاهد عزت، اقتدار، سربلندی و شکوه و عظمت امت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

وی افزود: علیرغم بدخواهی کینه توزان و معاندان و دشمنان قسم خورده، انقلاب شکوهمند اسلامی ماندگار و نظام مقدس جمهوری اسلامی پایدار شده و دشمنانی که برای محو انقلاب لحظه شماری می‌کردند شاهد 40 سالگی انقلاب بودند.

میزبانی خراسان رضوی از پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس

این مسئوول خاطر نشان کرد: این به برکت خون شهدا، مجاهدت مجاهدان و ایثارگران و هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و رهبر حکیم انقلاب حاصل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس یادآور شد: عزت امروز جمهوری اسلامی مدیون رشادت‌های فرزندان رشید کشورمان است و آحاد ایران اسلامی وظیفه دارند تا مؤلفه‌های قدرت را پاس بدارند و اجازه ندهند که به آن خدشه‌­ای وارد شود.

یوسفعلی‌­زاده در ادامه به رجعت پیکر مطهر تعدادی از شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این شهدا مثل دیروز پیشاهنگ دفاع از ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی و اهداف انقلاب هستند و با رجعت پیکر مطهرشان یاریگر امت حزب الله خواهند بود.

وی ابراز داشت: در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) سه نقطه از استان خراسان رضوی میزبان پیکر مطهر چهار شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود. پیکر مطهر 2 شهید گمنام در باغ ملی شهرستان «تربت حیدریه »، پیکر مطهر یک شهید گمنام در بوستان مرکزی شهر «عطاملک» و پیکر مطهر یک شهید گمنام نیز در تپه گردشگری شهرستان «خوشاب» به خاک سپرده خواهند شد.

یوسفعلی­‌زاده ادامه داد: این شهدای گمنام مربوط به عملیات‌های «محرم»، «رمضان» و «کربلای 5» هستند که در مناطق «شرهانی»، «شرق بصره» و «شلمچه» تفحص شده‌اند.

این مسئوول گفت: مراسم استقبال از پیکر شهدای گمنام جمعه هفتم تیر ساعت 8 صبح در فرودگاه بین­‌المللی شهید «هاشمی‌نژاد» مشهد با حضور مسئوولین و خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد. بعد از این مراسم، پیکرهای مطهر شهدا جهت طواف و اقامه نماز توسط آیت الله «علم الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به حرم مطهر رضوی انتقال پیدا می­‌کنند. بعد از طواف و نماز نیز پیکر چهار شهید گمنام جهت تشییع و خاکسپاری به شهرستان­‌های «تربت حیدریه»، «خوشاب» و شهر «عطامک»  منتقل می شود.

میزبانی خراسان رضوی از پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس

یوسفعلی­‌زاده خاطر نشان کرد: با پیش بینی‌­هایی که صورت گرفته پیکر مطهر این شهدا عصر روز جمعه مورد استقبال مسئوولین محلی این شهرستان‌ها قرار خواهند گرفت و بعد از آن، مراسم شب وداع با پیکر این شهدای والامقام با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان­‌های «تربت حیدریه»، «خوشاب» و شهر «عطامک» برگزار می­‌شود.

این مسئوول تصریح کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر چهار شهید گمنام با حضور عزاداران امام صادق(ع) شنبه هشتم تیرماه مصادف با سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق(ع) در سه نقطه از استان برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: امیدواریم جامعه اسلامی از فیض حضور شهدا به خصوص شهدای گمنام بهره­مند شده تا غبار فراموشی و برخی غفلت‌­ها زدوده شود.

یوسفعلی‌­زاده در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: پیکر 301 شهید گمنام در 95 نقطه از استان خراسان رضوی به خاک سپرده شده که هویت شش تن از این شهدای والامقام از طریق آزمایش DNA احراز شده است.

میزبانی خراسان رضوی از پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس با اشاره به اینکه محل خاکسپاری شهدای گمنام محل زیارت و حضور مومنین است، افزود: برخی از یادمان­‌های شهدای گمنام به بهره‌­برداری رسیده‌­اند و با برگزاری برنامه‌­های مختلف، پر رونق و پر جاذبه هستند. متأسفانه برخی از شهرستان­‌ها بعد از گذشت چندین سال از تدفین شهدای گمنام هنوز در خصوص احداث یادمانی در خور شأن شهدا اقدامی نکرده‌­اند که همت مسئوولین محلی و مردم را می‌­طلبد.

وی در پایان گفت: امیدواریم تکلیف یادمان­‌هایی که هنوز در خصوص احداث یادمان اقدامی صورت نگرفته تا پایان سال 1398مشخص شود و تمام یادمان­‌های شهدای گمنام استان خراسان رضوی تا پایان سال 1399 به بهره‌­ برداری رسیده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها