سردار هادیانفر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

سامانه «رهنما» جایگزین «سپهتن» می‌شود

رییس پلیس راهور ناجا با تأکید بر لزوم گسترش سامانه‌های کنترلی در ناوگان حمل و نقل کشور گفت: سامانه رهنما جایگزین سامانه سپهتن خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۹ - 29June 2019

سامانه رهنما جایگیزین سامانه سپهتن خواهند شدسردار «کمال هادیانفر» رییس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه موضوع استفاده از صندلی کودک برای خودرو‌ها در مجلس تصویب شده است، اظهار داشت: در بندی از قانون تأکید شده است که بچه‌ها به دلیل اینکه بی‌دفاع هستند، اگر صدمه‌ای ببینند، والدین باید پاسخگو باشند.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: برخی‌ها در این زمینه گفتند که گرانی‌ها باعث می‌شود عده‌ای تاجر صندلی شوند؛ اما ما معتقدیم مهم این است که کودک در خودرو ایمن باشد.

سردار هادیانفر در خصوص استفاده از سامانه سپهتن در خودرو‌های سواری گفت: ما به دنبال سامانه به‌روزتری هستیم که بتواند در کل ناوگان حمل و نقل قابل تسری باشد و اشکالاتی را که در سامانه سپهتن وجود دارد، برطرف کنیم.

وی ادامه داد: سامانه سپهتن مشکلاتی داشته و اکنون که شرایط متفاوت شده است، باید از سامانه‌های به‌روزتر استفاده شود. در سامانه سپهتن بحث احراز هویت راننده وجود ندارد و نمی‌دانیم کسی که رانندگی می‌کند، کیست.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس به دنبال این است که سامانه‌های کنترلی در کل ناوگان مسافر، بار، سواری بین جاده‌ای و رانندگان پرخطر گسترش پیدا کند، گفت: سامانه رهنما جایگزین سامانه سپهتن خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها