فرمانده سپاه کربلا مازندران خبر داد؛

فعالیت ۷۹۵ گروه جهادی در امدادرسانی به سیل‌زدگان مازندران

سردار «محمدحسین بابایی» از فعالیت ۷۹۵ گروه جهادی در سیل مازندران خبر داد و گفت: در بخش عمرانی پنج هزار و یکصد نفر در قالب ۵۱۰ گروه جهادی فعال بودند.
کد خبر: ۳۵۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ - 26June 2019

فعالیت 795 گروه جهادی در سیل مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمدحسین بابایی» فرمانده سپاه کربلا مازندران پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان به پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: با سرنگونی پهباد استراتژیک آمریکا توسط نیروهای مسلح، دشمن اعتراف کرد که اگر به هر نحو با ایران درگیر شویم نیروهای مسلح ایران توان موقابله با ما را دارند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با پشتیبانی مردم بصیر و مقاوم در جهان با استحکام پیش می‌رود، افزود: همه ما این پیروز‌ی‌ها را مرهون رهبری‌های پیامبرگونه امام خامنه ای می‌دانیم که در سال‌های متمادی امنیت و استقلال و آزادی را هدایتگر بودند.

این مسئول ادامه داد: مسئولین کشور و مردم هر جا نسبت به اجرای دستورات و منویات مقام معظم رهبری بهتر و دقیق‌تر کار کردند، پیروزی‌های دقیق‌تری برای جمهوری اسلامی حاصل شد و هر جا احیانا کمی سستی ایجاد شد از همان ناحیه ضربه خوردیم.

بابایی در ادامه، سیل اواخر سال 97 و اوایل 98 را پدیده عجیب در نیم قرن اخیر در کشور دانست که ویرانی‌های زیادی به بار آورد و گفت: در استان 3 مرحله سیل داشتیم که تعداد زیادی از مردم دچار مشکل شدند.

وی با عنوان اینکه سپاه و بسیج در ساعات اولیه سیلاب، پای کار آمدند و با اشاره به اینکه در این راستا در استان دو نوع کار انجام شد بخش اول را اعزام نیروهای مسلح به گلستان برشمرد و گفت: در بخش دوم که بخش مردمی بوده و نیروهای بسیج کمک کننده به مردم و دستگاه‌های مجری بودند.

فرمانده سپاه کربلا تصریح کرد: اقدامات سپاه با اولویت نجات مردم بوده و پس از فروکش کردن سیل، با لایه روبی و شست‌وشوی منازل و اماکن و تعمیرات اثاثیه کمک‌ها ادامه پیدا کرد.

وی شناسایی میزان خرابی‌ها را اقدام بعدی سپاه عنوان کرد و شناسایی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و نیازمند مساعدت را گام بعدی برشمرد.

این مسئول جامعه هدف مورد حمایت را 550 واحد مسکونی اعلام کرد و با بیان اینکه طبق بررسی‌ها 361 واحد تخریبی بوده اند، مابقی واحدها را تعمیری عنوان کرد و گفت: سپاه در این راستا اعلام آمادگی کرد که با کمک کمیته امداد، بهزیستی و مردم پای کار خواهد آمد و با آماده شدن مقدمات اولیه ظرف سه ماه اقدام به ساخت واحدهای مسکونی خواهیم کرد.

وی از تعمیر 274 واحد مسکونی سیل‌زده خبر داد و با بیان اینکه 15 واحد نیز تا پایان ماه تعمیر خواهند شد، گفت: ساخت 86 واحد از کمیته امداد و بهزیستی به ما معرفی شد که برای ساخت آن ورود پیدا کردیم.

این مسئول با بیان اینکه در بحث سیل تاکنون 3 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه کردیم، هزینه کرد بخش خیرین را در بحث احداث 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برشمرد و از فعالیت 795 گروه جهادی خبر داد و افزود: در بخش عمرانی پنج هزار و یکصد نفر در قالب 510 گروه جهادی فعال بودند.

بابایی مجمع خیرین و جبهه مقاومت مردمی را دو بخش جمع آوری کمک‌ها عنوان کرد و گفت: 2 میلیارد و 585 میلیون تومان در قالب اقلام مصرفی تحویل سیل‌زدگان شد و با کمک معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا نیز 75 مشاور به صورت صلواتی به امداد روحی آسیب دیدگان پرداختند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه امسال ۴۹۳ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در حال ساخت داریم که باید تا شهریورماه به مددجویان تحویل داده شود، گفت: همچنین از تیر ماه افتتاج متمرکز واحدهای مسکونی را در شهرها داریم.

این مسئول در خصوص ناهنجاری‌های اخیر در سد لفور سوادکوه اظهار داشت: مردم در خصوص حفظ هنجارها نقش اثرگذار داشته و 36 نهاد دولتی برابر قانون حفظ عفاف و حجاب وظیفه دارند و باید پای کار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها