فرماندهی که لباس نیروهایش را شست و کفش‌هایشان را واکس زد

«محمد فرج‌قلیزاده» گفت: شهید علی‌ پاشایی فرماندهی بی‌ریا و رئوف بود که به‌مانند یک مادر به نیروهایش می‌رسید و پیگیر احوال آنان بود.
کد خبر: ۳۵۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰ - 27June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «محمد فرج‌قلیزاده» رزمنده لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید علی پاشایی در تبریز، اظهار داشت: زمانی که در کنار شهدایی همچون شهیدان پاشایی قرار می‌گرفتم احساس می‌کردم کنار کوه ایستاده‌ام.

وی افزود: بعضاً با خود می‌گویم یک جوان تا چه اندازه می‌تواند رشد فکری و معنوی داشته باشد؛ واقعاً شهید پاشایی علی‌رغم جوانی‌اش از ابهت و پختگی مردی 50 ساله برخوردار بود.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه 32 سال قبل تعداد کسانی که از گردان حبیب بن مظاهر در عملیات کربلای پنج زنده ماندند انگشت‌شمار بود، تصریح کرد: در مدتی که توفیق شد کنار شهید پاشایی باشم جز عاطفه از او چیز دیگری ندیدم، ایشان به‌قدری رئوف بود که آدمی فکر نمی‌کرد از روحیات جنگی و خشونت برخوردار باشد.

وی تاکید داشت: همانند صخره‌ای که در دل آن آب زلالی باشد، در دل شهید علی پاشایی نیز عاطفه و محبت فواره می‌کرد.

همرزم سردار شهید علی پاشایی با اشاره به بیماری‌اش در خط مقدم به علت گرمازدگی، یادآور شد: آن برهه شهید پاشایی به‌مانند یک مادر که نگران فرزند خویش باشد، با بنده رفتار می‌کرد.

وی اضافه کرد: ایشان در حالت عادی چهره خندانی داشت و در سنگر به بهانه‌های مختلف می‌خندیدیم اما شب‌های حاج علی پاشایی با ناله و گریه‌زاری همراه بود که از راز و نیاز با معبود خویش نشأت می‌گرفت.

فرج‌ قلیزاده با بیان اینکه در جبهه رزمندگان از نیم ساعت بعد خود خبر نداشتند و هر لحظه امکان شهادت برایشان فراهم بود، گفت: آنجا امکان ریا وجود نداشت و علی در قنوت‌ها و سجده‌هایش اشک می‌ریخت.

وی عنوان کرد: حاج علی پاشایی به‌عنوان فرمانده لباس نیروهای خود را می‌شست و کفش‌هایشان را واکس می‌زد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها