یاران صادق/ سردار کارگر در مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای دوران دفاع مقدس:

نظام مقدس جمهوری اسلامی هرچه دارد از برکت خون شهدا است/ شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه رزمندگان دفاع مقدس هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس با اشاره به استقبال گسترده مردم از مراسم وداع با پیکرهای تازه تفحص شده شهدای دوران دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی هر چه دارد از برکت خون شهدا است؛ شهدای مدافع حرم نیز به پیروی از شهدای دوران دفاع مقدس در جبهه دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام حضور یافتند و این یعنی اینکه شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه رزمندگان دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۳۵۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳ - 27June 2019


نظام مقدس جمهوری اسلامی هرچه دارد از برکت خون شهدا است/ شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه رزمندگان دفاع مقدس هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‎پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس در حاشیه مراسم وداع با پیکر شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که شامگاه چهارشنبه (پنجم تیر) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: فردا (پنجشنبه ششم تیر) پیکر مطهر 150 شهید دوران دفاع مقدس با حضور گسترده مردم ولایتمدار از مقابل دانشگاه تهران تشییع می شوند که از این تعداد، پیکر 72 شهید برای وداع مردم با آنها به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتقل شده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم تشییع شهدای گمنام کشور با اشاره به اینکه از تعداد یاد شده 116 شهید گمنام هستند، افزود: پیکر مطهر 34 شهید دارای هویت هستند که علاوه بر این تعداد، پیکر 2 شهید مدافع حرم نیز در بین شهدای دوران دفاع مقدس وجود دارند که به همراه سایر شهدا فردا 9 صبح از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج شهدا تشییع و سپس از آنجا به 17 استان کشور منتقل می‎شوند تا در این استان‎ها مراسم تشییع و تدفین برگزار شود.

سردار کارگر با اشاره به استقبال گسترده مردم از مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای دوران دفاع مقدس، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر چه دارد از برکت خون شهدا است. به عبارت دیگر، این اقتدار و قدرتی که امروز داریم به برکت خون شهدا به‌وجود آمده است.

وی اضافه کرد: مسیر شهادت همچنان با وجود گذشت 40 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی باز است؛ شهدای مدافع حرم به پیروی از رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس در جبهه دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام حضور یافتند و این یعنی اینکه شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه رزمندگان اسلام در دفاع مقدس هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس در ادامه با تشکر از حضور مردم در مراسم وداع با شهدا بیان داشت: پیام این شهدا وحدت و پیروی از ولایت است، لذا امیدوارم لیاقت آن را داشته باشیم تا ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر این شهدا از مناطق مختلف عملیاتی تفحص شده اند، عنوان کرد: عملیات تفحص پیکر شهدا همچنان در داخل و خارج کشور ادامه دارد و این عملیات تا یافتن پیکر آخرین شهید ادامه خواهد داشت و این وظیفه‎ای است که ما برعهده داریم؛ البته از پیکرهایی که در تفحص‎ها کشف می‎شوند برای تعیین هویت نمونه‎گیری ژنتیکی انجام می‎شود که با این کار تاکنون توفیق‌‎های زیادی در شناسایی هویت بسیاری از شهدای عزیز به دست آورده‌ایم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم تشییع شهدای گمنام کشور در پایان با بیان به اینکه مردم قدرشناس کشور سال گذشته نیز در مراسم تشییع و تدفین شهدا حضور گسترده ای داشتند، گفت: ما در دوران دفاع مقدس زمانی پیروز شدیم که مردم در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و کشور حضور یافتند و جبهه‌ها را پشتیبانی کردند، بنابراین تا زمانی که مردم حضور دارند ما پیروز هستیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها