مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس کرمان:

همسران شهدا باید در عرصه‌های فرهنگی فعالیت کنند

محمدمهدی ابوالحسنی گفت: همسران شهدا باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی کشور فعالیت کنند.
کد خبر: ۳۵۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ - 27June 2019

همسران شهدا باید در عرصه‌های فرهنگی وارد شوندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدمهدی ابوالحسنی» در جریان بازدید همسران شهدا از گنبد در حال ساخت حرم مطهر امام حسین (ع) در کرمان، با اشاره به اینکه همسران شهدا وظایف سنگینی را بر عهده دارند، اظهار داشت: همانطور که شما در دوران دفاع مقدس همسران خود را عازم جبهه‌ها می‌کردید و مدیریت خانه را به عهده داشتید، امروز خود باید یک مدیر در عرصه فرهنگی باشید و درس ایثار و گذشت را به دیگران آموزش دهید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس کرمان خطاب به همسران شهدا با بیان اینکه شما بایستی عَلم حمایت از شهید را بلند کنید افزود: معرفی سیره و سجایای اخلاقی شهدا به جامعه از نیازهای امروز جامعه ماست و بهتر است در معرفی شهدا به نسلی که جنگ را ندیده از وجود شما همسران شهید استفاده شود.

وی با بیان اینکه دشمن با تمام نیرو و قوا در عرصه‌های مختلف فرهنگی وارد شده است، تصریح کرد: شما همسران شهدا ظرفیت بزرگی هستید که باید قدر یکدیگر را بدانید و نقش شما در خنثی کردن این هجمه‌ها بسیار موثر می‌باشد و دیگران نیز باید بتوانند از نعمت وجود شما در عرصه های مختلف فرهنگی استفاده کنند.

در ادامه «عبدالحسین رحیمی» جانشین ستاد بازسازی عتبات استان کرمان و از یادگاران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و همچنین در خصوص چگونگی ساخت گنبد جدید حرم مطهر در کرمان و مقاوم سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر در کربلا، توضیحاتی ارائه کرد.

وی افزود‌: از ابتدای کار تاکنون در حالی‌که کشورها و استان‌های دیگر خواهان این پروژه بودند، اما با لطف اهل بیت (علیهم السلام) و حضور مشاورین عراقی و ایرانی کار در کرمان و کربلا آغاز شد و هم اکنون همه مصالح به کار رفته در پروژه از داخل کشور تامین می‌شود و آنچه انجام شده را جز لطف اهل بیت نمی‌دانیم.

بر اساس این گزارش، گنبد در حال ساخت حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کرمان مراحل پایانی را طی می‌کند و در آینده نزدیک از کرمان به کربلای معلی منتقل و بر روی گنبد کنونی قرار می‌گیرد تا از خیابان‌های اطراف حرم مطهر قابل رؤیت باشد.

در ادامه همسران شهدا به بازدید از مراحل ساخت گنبد مطهر امام حسین (ع) پرداختند و سپس با حضور در مکان زیر گنبد به قرائت زیارت عاشورا پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها