امام جمعه تبریز:

دولت آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است/ تحریم‌های آمریکا یک اقدام انفعالی و غیرکاربردی است

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا یک اقدام انفعالی و غیرکاربردی است، گفت: دولت آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است.
کد خبر: ۳۵۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ - 28June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز به تحریم‌های جدید علیه ایران اسلامی اشاره و اظهار داشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی رهبر معظم انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم قرار داد اما ایشان همانند رهبران سایر کشورها نیستند که به دنبال ثروت‌اندوزی و داشتن حساب‌های خارج از کشورها باشند و این کار آمریکا بی‌نتیجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر همگان اثبات شده و لذا ادعای تحریم ایشان اقدامی جاهلانه و برگرفته از ذهن بیمار و به دور از هر منطقی است. 

امام جمعه تبریز در ادامه به اقدام ابلهانه آمریکا مبنی بر تحریم وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد و متذکر شد: تحریم آقای ظریف یک اقدام مغایر با حقوق بین‌الملل و قوانین جهانی است چراکه آمریکا به دنبال تحریم مسئولان دیپلماسی کشور هستند و حماقت آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه ایران این نکته را روشن می‌کند که ادعای رویکرد آمریکا به مذاکره یک فریب عمومی بیشتر نیست. 

وی اضافه کرد: بر فرض محال اینکه اگر مذاکره‌ای باشد آیا کسی جز وزیر خارجه مذاکره می‌کند؟ و آیا آمریکا این را نمی‌فهمد که فراهم‌کننده مقدمات مذاکره توسط وزیر امور خارجه انجام می‌گیرد، از این‌رو تحریم وزیر امور خارجه کشور به معنای تحریم مذاکره با آن کشور است. 

آل هاشم با بیان اینکه دولت‌مردان آمریکایی اینقدر احمق هستند که به گفته‌های خودشان نیز توجه ندارند، ابراز داشت: تحریم‌ها نه تنها کارکردی نداشته‌اند بلکه یک اقدام انفعالی و تا حد قابل توجه خنده‌دار بوده‌اند. 

وی یادآور شد: آمریکا قبلا سپاه پاسداران را یک گروه تروریستی توصیف و تحریم کرده بود و حالا دوباره اعلام می‌کند سه فرمانده ارشد سپاه و چند فرمانده نیروی دریایی سپاه را تحریم می‌کند؛ چنین کاریی‌هایی بی‌معنا و از روی استیصال است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی‌ معتقدند این تحریم‌های اخیر در پاسخ به اقدام ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی است، توضیح داد: این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل تاکنون هیچ سند و مدرکی دال بر دست داشتن ایران در انفجار تانکر کشتی در دریای عمان نداشته است در حالی که آمریکایی‌ها مدعی شده بودند که ایران در این موضوع دست داشته و تحریم‌ها در واکنش بر این اقدامات بوده است.  

وی تحمیل یکسری تحریم تکراری و غیرکاربردی برای آمریکایی‌ها با ادعای آنها مدنظر گرفت و آن را منطبق با الگوی جنگ روانی آمریکا درباره نفتکش در دریای عمان و افزودن ماجرای پهپاد به این ماجراها بهانه‌ای برای موضوعات و تحریم‌های توخالی مطرح کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه به آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: سال‌ها پیش آمریکا گزارشی ارائه کرد که در این گزارش اتهامات بسیاری علیه ایران آورد که پس از اعلامگزارش رهبر بزرگوار حضرت امام خامنه‌ای در یک سخنرانی، درباره آن موضوعات سخنان مهم بیان کرده و واکنش نشان دادند. 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سخنان به صراحت فرمودند که هر فرد دیگری در مورد حقوق بشر حرف بزند؛ دیگر آمریکا نباید در مورد حقوق بشر حرف بزند چراکه حرف می‌زنند ولی عمل نمی‌کنند و دولت آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است. 

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: گویا آمریکا حمله آمریکا به عراق با ۲۸۵ هزار کشته و زخمی را فراموش کرده که ۶۳ درصد کشته‌شدگان غیرنظامی بودند و یا میزان کشته‌شدگان شهروندان آمریکایی به وسیله پلیس آمریکا را یادش نمی‌آید.  

وی با تاکید بر اینکه یکی از موارد ضدحقوق بشری خشونت پلیس‌ها در آمریکا و اروپاست، تصریح کرد: طبق آمار فقط ۱۴ روز در سال ۲۰۱۷ نیروهای پلیس آمریکا فردی را نکشته‌اند و در بقیه روزها هر روز کشته داشتند که ۹۲ درصد کشته‌شدگان هدف گلوله پلیس قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار