سنای آمریکا طرحی ضدایرانی به تصویب رساند+ جزئیات

مجلس سنای آمریکا طرحی را که خواستار استفاده از دارایی‌های ایران در لوگزامبورگ جهت پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت است را به تصویب رساند.
کد خبر: ۳۵۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ - 29June 2019

سنای آمریکا طرحی ضدایرانی به تصویب رساند+جزئیاتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مجلس سنای آمریکا طرحی را به تصویب رسانده که خواستار استفاده از دارایی‌های ایران در لوگزامبورگ جهت پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت است.

بررسی‌های صورت گرفته از متن لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۲۰ آمریکا و متمم‌های اضافه شده به آن نشان می‌دهد این طرح که توسط سناتور «تام کاتن» تهیه شده پنجشنبه شب در قالب متممی به این لایحه به تصویب رسیده است.

کاتن هدف از معرفی این طرح که متن کامل آن روی وب‌سایت مجلس سنا قرار گرفته را «دسترس‌پذیر کردن دارایی‌های حکومت ایران جهت پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم ایران» عنوان کرده است.

این طرح خواستار ایجاد تغییراتی در یک قانون مصوب سال ۲۰۱۲ (قانون کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه) است تا به خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت امکان دهد برای دریافت غرامت از محل ۱.۶۸ میلیارد دلار دارایی‌ ایران نزد شرکت «کلیراستریم» در لوکزامبورگ تلاش کنند.

طرح سناتورهای آمریکایی در حالی به تصویب رسیده که دادگاهی در لوکزامبورگ فروردین‌ماه امسال تلاش‌ دادگاه‌های آمریکا برای توقیف و مصادره ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران در لوگزامبورک جهت پرداخت غرامت به کسانی که اصطلاحاً «قربانیان تروریسم ایران» خوانده می‌شوند را مغایر قوانین بین‌المللی خوانده و آن را رد کرده است.

طرح کاتن، علی‌رغم تصویب در مجلس سنا هنوز به قانون تبدیل نشده است. این طرح برای تبدیل به قانون بایستی به تصویب دیگر شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا یعنی مجلس نمایندگان رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور برسد. «گرگ پنس» و «روبن گالگو»، دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نسخه متناظر مصوبه سنا را اخیراً به این مجلس ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار