پنتاگون کشته شدن دو تروریست آمریکایی در افغانستان را تایید کرد

وزرات دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد که دو تروریست ارتش این کشور چهارشنبه گذشته در ولایت ارزگان توسط طالبان کشته شده‌اند. از ابتدای اکتبر ۲۰۰۱ تاکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ سرباز این کشور در افغانستان کشته شده‌اند.
کد خبر: ۳۵۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ - 29June 2019

پنتاگون کشته شدن ۲ سرباز تروریست آمریکایی در افغانستان را تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ناتو اعلام کرد که روز چهارشنبه دو تروریست آمریکایی در افغانستان کشته شدند.

بر اساس این گزارش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ۲۴ ساعت پس از اطلاع اعضای خانواده این سربازان کشته شده، اسامی آن‌ها منتشر خواهد شد.

نیویورک تایمز نیز روز گذشته گزارش داد که دو سرباز ارتش آمریکا در ولایت ارزگان افغانستان با سلاح گرم کشته شده‌اند.

کشته شدن این دو سرباز همزمان با سفر ... منتظره «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به افغانستان اتفاق افتاد، سفری که وی در آن با مقامات ارشد افغانستان دیدار و اعلام کرده است که از صلح افغانستان حمایت خواهد کرد.

طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

به گفته سخنگوی طالبان، اعضای این گروه در شهرستان «سیدآباد» میدان وردک بر کاروان نظامیان آمریکایی حمله کردند که در این حادثه دو سرباز این کشور کشته شدند.

در آخرین حمله مرگبار به پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در پایگاه هوایی بگرام، ارتش آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سه نظامی آمریکایی و یک پیمانکار غیرنظامی در انفجار یک بمب در افغانستان کشته شده‌اند.

جنگ آمریکا در افغانستان در آستانه ۱۸ سالگی قرار دارد. حدود ۱۴ هزار سرباز آمریکایی در این کشور مستقر هستند. حدود هشت هزار و پانصد سرباز آموزش و راهنمایی نیرو‌های امنیتی افغانستان برای مبارزه با طالبان را به عهده دارند.

بر اساس گزارش پنتاگون، از ابتدای اکتبر ۲۰۰۱ میلادی و آغاز جنگ در افغانستان، بیش از دو هزار و ۴۰۰ سرباز آمریکا در افغانستان کشته شدند و بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

 این در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پامپئو، در سفر خود به کابل، گفت: واشنگتن امیدوار است که یک توافق‌نامه صلح برای پایان دادن به جنگ در افغانستان با طالبان تا پیش از شروع ماه سپتامبر نهایی شود.

 دور هفتم گفت‌وگو‌های صلح میان آمریکا و طالبان امروز در شهر دوحه قطر آغاز می‌شود.

 قرار است در این دور، بر روی جدول زمانی خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان و تضمین طالبان مبنی بر استفاده نشدن از خاک افغانستان علیه کشور‌های دیگر گفت‌وگو شود.

 این نشست در حالی امروز در دوحه برگزار می‌شود که ششمین دور مذاکرات میان طالبان و آمریکا به دلیل عدم پذیرش آتش بس از سوی طالبان با بن بست مواجه شد.

 طالبان، در هفت دور مذاکره با آمریکا، خواست اصلی خود را خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان عنوان کرده و آن را شرط اصلی پایان جنگ در افغانستان دانسته است.

 این گروه بار‌ها اعلام کرده که تنها راه پیشرفت در مذاکرات میان این گروه و آمریکا و ورود به مرحله بعدی تعیین زمانبندی خروج نظامیان این کشور از افغانستان است.

 طالبان از ابتدای حضور آمریکا در افغانستان، بر خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان تأکید می‌کنند و مادر تمامی مشکلات کنونی در افغانستان را، اشغال افغانستان از سوی خارجی‌ها می‌دانند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار