مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در خرم آباد برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم، مراسم عزاداری این امام بزرگوار در خرم آباد برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ - 29June 2019

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در خرم آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‎آباد، امروز مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد امام حسین (ع) محله ماسور خرم آباد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور برخی از مسئولین، اقشار مختلف مردم و خانواده های معزز شهدا برگزار شد، حجت‎الاسلام هاشمی به بیان ویژگی‌های اخلاقی امام جعفر صادق(ع) پرداخت و اظهار داشت: آن حضرت در طول زندگی مبارک خود توانست نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع کرده و پایه‌های علمی مکتب شیعه را محکم کند تا جایی که از مذهب شیعه اثنی عشری با عنوان «مذهب جعفری» و از آن حضرت با عنوان رئیس این مذهب یاد می‌شود.

وی بررسی ابعاد مختلف زندگی حضرت امام جعفر صادق (ع) را توسط وعاظ و سخنرانان ضروری برشمرد و گفت: زندگى پربار امام جعفر صادق (ع) مصادف بود با خلافت پنج نفر از بنى امیه که هر یک به نحوى موجب تألم و ناراحتی این امام بزرگوار را فراهم مى‌کرده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه  امام صادق (ع) در یک سال آخر عمر شریفش در ناامنى و ناراحتى بیشترى به سر مى‌برد، افزود: عصر امام صادق (ع) یکى از طوفانى‌ترین ادوار تاریخ اسلام است که از یکسو اغتشاش‌ها و انقلاب‌هاى پیاپى گروه‌هاى مختلف، بویژه از طرف خونخواهان امام حسین (ع) رخ مى‌داد و از دیگر سو عصر آن حضرت، عصر برخورد مکتب‌ها و ایده‌ئولوژی‌ها و عصر تضاد افکار فلسفى و کلامى مختلف بود.

پس از سخنرانی حجت الاسلام هاشمی مداحان اهل بیت «بهروز میر» و «علی اکبر صالحی» با نوحه خوانی و مداحی حال و هوای معنوی به مجلس بخشیدند و پس از اتمام مراسم در مسجد امام حسین (ع)، شرکت کنندگان از درب این مسجد تا بقعه امامزاده عبدالله این مسیر را در قالب دسته عزاداری پیاده روی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها