مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در بروجرد برگزار شد

در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، شهرستان بروجرد غرق در عزا و ماتم شد.
کد خبر: ۳۵۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ - 29June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، بروجرد غرق در ماتم و عزا شد و دوستداران اهل بیت (ع) در غم شهادت امام صادق (ع) بر سر و سینه زدند.

در جای جای شهر پرچم‌های سیاه عزاداری نصب شده و در بقاع متبرکه نیز مراسم عزاداری با مداحی و نوحه خوانی برگزار شد.

امروز مردم بروجرد از حوزه علمیه امام صادق (ع) تا حرم امامزاده جعفر(ع) عزاداری کردند و در طول مسیر با حضور دستجات سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری پرداختند.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بروجرد در این مراسم اظهار داشت: امام صادق (ع) بسیار مظلوم بودند و در 25 شوال به شهادت رسیدند و شاگردان زیادی از محضر این امام بزرگ بهره گرفتند.

وی افزود: برخی بر این تصور هستند که مبارزه و انقلابی بودن با تقدس منافات دارد که این تصور غلطی است به طوری که امام (ره) مقدس ترین مرجع مجاهد بودند و فکر انقلابی بودن را باید تقویت کرد.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: مدیریت جهادی و بی تفاوت نبودن به معنای واقعی انقلابی بودن است و همه ما وظیفه داریم در حد توان از نظام دفاع کنیم و به لطف پرودگار در اوج قدرت و عزت هستیم.

وی با گلایه از سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیات های مذهبی عنوان کرد: باید در این مراسم شورای هیات های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی به بهترین شکل برنامه‎ها را اجرا کنند ولی تنها به نصب چند بنر اکتفا می‎کنند که این زیبنده شهر بروجرد و مراسم های مذهبی نیست.

حسینی گفت: بازاریان هم در این روز چند ساعت مغازه های خود را به احترام امام صادق (ع) می‎توانستند ببندند؛ باید با اقداماتی شیعه بودن خود را ثابت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار