هاشمی در جلسه شورای شهر:

تشییع باشکوه شهدا بیانگر وحدت جامعه در عرصه دفاع از کشور است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدا نشان‌دهنده این است که دفاع از ایران اسلامی در برابر تهدید دشمنان، سرفصلی وحدت‌بخش در جامعه ما است.
کد خبر: ۳۵۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ - 30June 2019

تشییع باشکوه شهدا بیانگر وحدت جامعه در عرصه دفاع از کشور استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صد و پنجاه و دومین جلسه این شورا با اشاره به تشییع باشکوه پیکر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس توسط مردم اظهار داشت: در روزهای اخير شاهد بازگشت پيكر شهدای دفاع مقدس به كشور بوديم. بدرقه با شکوه اين شهدا توسط مردم نشان داد كه همچنان دفاع از ايران اسلامی در برابر تهديد دشمنان، بزرگترين و والاترين ارزش و سرفصلی وحدت‌بخش در ميان جامعه ما با وجود تنوع نظرات و سليقه‌هاست.

وی در ادامه، سالروز شهادت امام جعفر صادق عليه السلام را تسلیت گفت و بیان کرد: دوران زندگانی امام صادق (ع) يكی از حساس ترين و پيچيده ترين دوران تاريخ اسلام است كه در آن مقطع تغيير حكومت بنی اميه به بنی عباس موجب ايجاد شرايطی متفاوت برای اهل بيت (ع) شد.

هاشمی افزود: استفاده از نام اهل بيت (ع) توسط بنی عباس جهت ساقط كردن بنی اميه در شرايطی بود كه برخی از شيعيان و حتی فرزندان ائمه هم با اين جريان همراه شدند، اما امام صادق (ع) ضمن بر حذر داشتن شيعيان از همراهی با اين جريان، در برابر تهديد و تطميع بنی عباس مقاومت كردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در شرايطی كه جامعه و مردم تمايل و آمادگی ايجاد حكومت دينی را نداشتند، مأموريت و رسالت اصلی خود را اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در جامعه قرار دادند به نحوی كه درخشان‌ترين فصل علمی تاريخ اسلام در جلسات درس و كارنامه علمی امام صادق (ع) رقم خورد و حتی بزرگترين رهبران علمی اهل سنت نيز در محضر ايشان تلمذ كردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار