معرفی کتاب؛

نور علم، شکوه عمل

کتاب «نور علم، شکوه عمل» مروری بر زندگی عالم مجاهد حضرت آیت الله سید جواد مدرسی (ره) است که به همت سازمان نشر آثار و مشارکت روحانیون در دفاع مقدس استان یزد به رشته تحریر در آمده است.
کد خبر: ۳۵۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 01July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب «نور علم، شکوه عمل» شرح حال عالم مجاهد و اثرگذار انقلاب استان یزد و دوران دفاع مقدس «سید جواد مدرسی» است.

این اثر ثمره ساعت‌ها پژوهش میدانی، تدوین و تحقیق است که از جمله آن‌ها می‌توان به ۶۶ ساعت مصاحبه، ۷۰۹ صفحه پیاده سازی و تایپ، جمع آوری ۷۹ فقره اسناد، ۹۶۲ قطعه تصویر، ۳۶ خطبه نماز جمعه و... اشاره کرد.

در بخشی از پیشگفتار این اثر آمده است: «عالمان ربانی چراغ‌های زمین، مرزبانان دین و وارثان پیامبران هستند. سلسله هدایت‌گران، به وسیله آنها تکمیل و جامعه توحیدی، با تلاش آنان سامان می‌یابد. عالمان عامل، مجاهدانی مخلصاند که با نشر علوم اهل بیت و ارشاد خلق، بر هزاران عابد سجاده نشین شرف می‌یابند؛ چراکه عابد، نجات یافته و عالم، نجاتبخش است. اینچنین است که مداد عالمان بر خون شهیدان برتری می‌یابد و بر صدر می‌نشیند.

نوشتار حاضر سعی کرده تا گوشه هایی از زندگی مجاهدانه عالم پرهیزکار و زاهد سالک، حضرت آیت الله سید جواد مدرسی را به رشته تحریر درآورد تا چراغی فروزان فرا روی جستجوگران حق و فضیلت نهد. او که به هنگام فقدانش مقام معظم رهبری اینچنین فرمودند: تقوا و پارسائی این چهره منوّر روحانی و خدمات ایشان در ارشاد و هدایت مردم آن سامان و حضور فعال در صحنههای انقلاب، برای نسل جوان روحانی و همه کسانی که توفیق آشنایی با ایشان را داشتند، درس آموز و فراموش ناشدنی است زهد، بی تعلقی، ساده زیستی، صراحت لهجه، جامع نگری، تواضع، مردمداری و گمنامی در عین اثرگذاری، ازجمله ویژگی‌های متمایزکننده آن بزرگوار است. آن عزیز، به ویژه، چون پدری مهربان، غمخوار برای رزمندگان بود؛ با آن‌ها انس داشت، سنگ صبورشان بود و حامی روزهای سختشان».

کتاب پیش رو که با زحمات مؤلف محترم جناب آقای محمدعلی رخ به رشته تحریر درآمده و توسط برادر رزمنده و فرهنگ آشنا، جناب آقای سید محمدرضا صدرالساداتی مورد بازبینی، اصلاح، تکمیل و ویرایش قرار گرفته، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که مقارن با دهمین سالروز رحلت آن عزیز سفرکرده است، تقدیم علاقه‌مندان شده است.

نورعلم، شکوه عمل حاوی دوازده فصل است که هرکدام گویای ابعادی از زندگانی نورانی آن فقیه عالی‌قدر و عالم عامل است که امیدواریم بخشی از نیازمندی‌های تشنگان حقیقت طالبان اسلام ناب محمدی به ویژه جوانان و طلاب محترم را پاسخگو بوده و الگویی از «نور علم» و «شکوه عمل» برای آن عزیزان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار