با تصویب نمایندگان صورت گرفت؛

اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای توسعه فناوری

نمایندگان مجلس دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند یک درصد از اعتبارات تخصیص‌یافته هزینه‌ای را برای امور پژوهشی و توسعه فناوری اختصاص دهند.
کد خبر: ۳۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ - 02December 2014

اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای توسعه فناوری

به گزارش خبرنگار پارلمانی  دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را بررسی و ماده الحاقی 16 این طرح را تصویب کردند.

در متن ماده الحاقی 16 آورده شده است، کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده 5، قانون مدیریت خدمات کشوری و دستگاههای موضوع ماده 50 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 19/8/1384 مکلفند علاوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل دستگاه در قوانین بودجه سالانه منظور شده است، حداقل یک درصد از اعتبارات تخصیص یافته هزینه ای به استثناء فصول 1 و 6 در مورد شرکت های دولتی از هزینه های غیر عملیاتی را برای امور پژوهشی و توسعه فناوری هزینه کند.

در تبصره این ماده الحاقی نیز بیان شده است دستگاههای مذکور ضمن رعایت چهارچوب نقشه جامع علمی کشور و اولویت های تحقیقاتی دستگاههای زیربط که به تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری می رسد مکلفند نحوه هزینه کرد این ماده را هر 6 ماه یکبار به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز امار ایران گزارش دهند.

شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری موظف است، گزارش عملکرد این ماده را به طور سالانه حداکثر تا پایان مرداد ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. همچنین مرکز آمار ایران مکلف است سالانه اطلاعات مربوط به هزینه کرد تحقیق و توسعه را منتشر نماید.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار