سردار رضایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ضرورت تجهیز دریابانی به شناور‌های پیشرفته/ مرزبانی در لبه مبارزه با مواد مخدر است

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: به جهت گستردگی دریا در حوزه دریای جنوب ضرورت دارد که دریابانی مرزبانی ناجا به تجهیزات شناوری به‌روز مجهز شود.
کد خبر: ۳۵۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 01July 2019

ضرورت مجهز کردن دریابانی به شناور‌های به روز/ مرزبانی در لبه مبارزه با مواد مخدر استسردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه سایر کشور‌ها علی‌رغم تبلیغاتی که می‌کنند در راستای مبارزه با مواد مخدر هیچ کمکی به جمهوری اسلامی ایران نمی‌کنند، اظهار داشت: تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، تا حدودی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های مافیایی به بخشی از تکنولوژی‌ها در حوزه قاچاق مواد مخدر دست پیدا کردند، گفت: انتظار ایران از کشور‌های اروپایی این است که ایران را در حوزه مبارزه با مواد مخدر همراهی کنند و تجهیزات به‌روز در اختیار ایران قرار دهند.

فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص اقدامات مرزبانی در راستای مبارزه با مواد مخدر گفت: مرزبانی ناجا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و از دو هزار کیلومتر مرز شرقی که در همسایگی افغانستان و پاکستان قرار دارد، حفاظت می‌کند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم برآوردی داشته باشیم در یک شبانه روز به طور میانگین 30 درگیری در مرز‌های شرقی کشور داریم. عمده درگیری‌ها به دلیل قاچاق مواد مخدر است و کشفیات ما از نیم کیلو شروع و تا چهار تُن هم می‌رسد.

وی ادامه داد: در دو ماهه گذشته حدود 20 تُن مواد مخدر در مرز‌های شرقی کشف شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه سازمان ملل اعلام کرد در سال 2000 تولید مواد مخدر در افغانستان 200 تُن بوده است، گفت: امسال این آمار امروز به 9 هزار تُن رسیده است و جمهوری اسلامی ایران لبه مقابله با قاچاق مواد مخدر است.

سردار رضایی با بیان اینکه با انسداد مرز‌های شرقی، ایجاد موانع فیزیکی، کانال‌ها و خندق‌ها و اقدامات ابنیه‌ای مثل ساخت پاسگاه برجک‌‏ها مسیر بخشی از قاچاق مواد مخدر تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: امروز قاچاقچیان برای وارد کردن مواد مخدر به کشور دریا را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: به جهت گستردگی دریا در حوزه دریای جنوب ضرورت دارد که دریابانی مرزبانی ناجا به تجهیزات شناوری مجهز شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار