زخمی شدن ۳۰ معترض سودانی در خارطوم

منابع سودانی از زخمی شدن دست‌کم ۳۰ نفر از سودانی‌ها در تظاهرات مخالفان شورای نظامی در خارطوم خبر دادند.
کد خبر: ۳۵۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸ - 30June 2019

زخمی شدن ۳۰ معترض سودانی در خارطومبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در تظاهرات امروز سودانی‌های مخالف شورای نظامی انتقالی سودان در خارطوم، ده‌ها نفر زخمی شدند.

شبکه الجزیره به نقل از منابع سودانی گزارش داد که در جریان این تظاهرات، دست‌کم ۳۰ نفر از معترضان خواهان انتقال قدرت به غیرنظامیان در پی حمله نیروهای امنیتی در شهر «ام درمان» استان خارطوم زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد که نیروهای پلیس سودان با شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان مستقر در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یورش بردند که در این حادثه نیز شماری از تظاهرات‌کنندگان زخمی شدند.

هزاران نفر از مخالفان شورای نظامی سودان عصر روز یکشنبه با سر دادن شعار «تحویل قدرت به غیرنظامیان»، در نزدیکی مقر وزارت دفاع این کشور و کاخ ریاست جمهوری در خارطوم دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات در حالی برگزار شده که شورای نظامی سودان همچنان مخالف سرسخت انتقال قدرت به غیرنظامیان است.

جنبش انقلابی سودان این تظاهرات را در خارطوم برگزار کرد تا به این ترتیب شورای نظامی را برای تحویل قدرت به دولت مدنی تحت فشار قرار دهد.

یک جوان ۲۰ ساله سودانی نیز در تظاهرات امروز خارطوم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی این کشور کشته شد. کمیته پزشکان سودان هم در بیانیه‌ای صحت کشته شدن این معترض جوان سودانی را تائید کرد.

معترضان سودانی از ششم آوریل گذشته (۱۷ فروردین) به منظور اعمال فشار بر برکناری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان و سپس تحت فشار گذاشتن شورای نظامی برای انتقال قدرت به دولت مدنی، تحصن کرده بودند که اخیرا نیروهای امنیتی با حمله به محل تحصن معترضان دستکم ۱۰۰ نفر را کشته و شماری را زخمی کرده‌اند.

یازدهم آوریل (۲۲ فروردین) گذشته عمر البشیر پس از ۳۰ سال حکومت در سودان با اقدام ارتش این کشور از قدرت کنار گذاشته شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار