عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشدار داد؛

کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی به دلیل مشکلات اقتصادی

«عباسعلی پوربافرانی» گفت: تبعات کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی به دلیل مشکلات اقتصادی باید جدی گرفته شود.
کد خبر: ۳۵۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ - 01July 2019

کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی به دلیل مشکلات اقتصادیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباسعلی پوربافرانی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با تاکید بر اینکه تبعات کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی به دلیل مشکلات اقتصادی باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: طبیعی است که قشر ضعیف و متوسط جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی توان پرداخت هزینه‌های درمان را نداشته باشند و به مراکز درمانی به دلیل هزینه بالا امتناع کنند.

وی با بیان اینکه درمان مردم نباید تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار گیرد، افزود: می‌طلبد بیمه‌ها به کمک مردم بیایند و بخشی از هزینه‌ها را متحمل شوند؛ البته مسئولان ذی‌ربط باید بررسی‌های لازم را داشته باشند تا سلامت افراد به دلیل نداشتن هزینه‌های درمان تهدید نشود.

نماینده مردم نائین در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه خیرین، دولت و مجلس باید برای رفع مشکلات اقتصادی قشر ضعیف و متوسط جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: انتظار می‌رود با اهتمام و تلاش هماهنگ دستگاه‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی خطر کاهش مراجعه قشر ضعیف و متوسط جامعه به مراکز درمانی مدیریت شود. 

ضرورت جبران هزینه‌های درمان از جیب مردم

وی با تاکید بر ضرورت کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که مردم از خدمات درمانی بهره‌مند شوند و تمامی اقشار ضعیف و متوسط جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند؛ زیرا برخی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و متاسفانه برخی از افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، هنوز در حوزه درمان با مشکلاتی مواجه هستند که نیاز است رفع شود.

تمامی اقشار نیازمند باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند

پوربافرانی با تاکید بر اینکه تمامی اقشار نیازمند باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند، ادامه داد: مدیریت منابع باید در حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد و پایش و رصد لازم انجام شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار