عضو شورای فضای مجازی تاکید کرد؛

لزوم استقلال در فضای مجازی/ دشمن در این فضا وجود دارد و ما باید محورها و خاکریزهای خود را فعال کنیم

رضا تقی‌پور با تاکید بر لزوم استقلال در فضای مجازی گفت: معنی استقلال قطع رابطه با دشمن نیست بلکه برای پرورش بذر تفکر شهدا، دفاع‌ مقدس و مدافعان حرم، باید زمین پاکیزه داشته باشیم در حالی که خاک تلگرام، توییتر و اینستاگرام اجازه رشد به تفکر انقلاب اسلامی ایران را خواهد داد.
کد خبر: ۳۵۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ - 01July 2019

عضو شورای فضای مجازی:عضو شورای فضای مجازی:لزوم استقلال در فضای مجازی/ حمایت‌ از پیام‌رسان‌های داخلی کافی نبوده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ‎ و هنر دفاع‌پرس، رضا تقی‌پور عضو شورای فضای مجازی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی که امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد ضمن اشاره به اهمیت فعالیت در این عرصه اظهار داشت: امروز میدان نبرد از میدان‌های جنگ سرد وارد فضای جنگ نرم شده است.

وی بر ضرورت بازپس‌گیری این عرصه تاکید کرد و گفت: جوانان کشورمان در عرصه فضای مجازی نیز دستاوردهای داشته‌اند که کمتر از جهاد و شهادت نیست.

تقی‌پور فعالیت در عرصه دفاع مقدس را بالاترین جهاد دانست و تصریح کرد: رهبر انقلاب از سه دهه پیش بر بحث تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و اهمیت این حوزه تاکید داشته اما هنوز انسجام و یکپارچگی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت در این عرصه شکل نگرفته است.

عضو شورای فضای مجازی تاکید کرد: باید با الهام گرفتن از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که بی‌اغراق تک‌تک سخنان ایشان برای ما که اندک تخصصی داریم همواره راهگشا و بدون استثنا آموزنده و چراغ راه بوده، استفاده کنیم. ایشان در حالی فرمودند «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است» که هیچ‌گاه اغراق نمی‌کنند و وقتی چنین تعبیری برای فضای مجازی مطرح می‌کنند و اهمیت آن را با انقلاب اسلامی مقایسه می‌کنند یعنی دشمن در این فضا وجود دارد و ما باید محورها و خاکریزهای خود را فعال کنیم.

وی افکار و نظریه‌های بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی را در تهاجم جنگ نرم راهگشا دانست و گفت: امروز وقتی صحبت از شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود ذهن‌ها به سمت تلگرام، اینستاگرام و فیس بوک می‌رود در حالی که مکتب غنی ما مبتنی بر شبکه اجتماعی است اما مشکل ما فراموش کردن داشته‌های خودمان است.

تقی‌پور حضور فعال مردمی را از ملزومات فضای مجازی دانست و اظهار داشت: یکی از ملزومات، ماهیت و ذات این فضا حضور فعال مردمی است. فضای مجازی فرصت‌های زیادی برای انقلاب اسلامی فراهم کرده اما استفاده به موقع از فرصت‌ها لازم است، درغیر این صورت فرصت بهره‌مندی از فناوری را از دست خواهیم داد.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی فرصت است اما ما از آن به درستی استفاده نکردیم. اگر این خاک و زمین، زمین ما نباشد ما نمی‌توانیم از اندیشه‌های ناب استفاده و بهره ببریم. دولتمردان در یک تقسیم کار ملی باید عمده زیرساخت‌های اقتصادی این عرصه را ایجاد کنند چراکه حمایت‌های انجام شده از پیام‌رسان‌های داخلی کافی نبوده است.

وی ایجاد استقلال در فضای مجازی را مهم دانست و افزود: استقلال در فضای مجازی را باید به شدت مورد تاکید قرار دهیم. معنی استقلال قطع رابطه با دشمن نیست بلکه برای پرورش بذر تفکر شهدا، دفاع مقدس، و مدافعان حرم، باید زمین پاک و پاکیزه داشته باشیم در حالی که خاک تلگرام، توییتر و اینستاگرام اجازه رشد به تفکر انقلاب اسلامی ایران را خواهد داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار