واعظی:

طرح‌های توسعه‌ای کشور را در شرایط تحریم به پیش می‌بریم

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به تحریم های ناعادلانه و فشارهای اقتصادی گفت: باوجود همه مشکلات، مصمم هستیم با عبور از مشکلات، طرح‌های توسعه‎ای کشور را در همه استان‎ها به پیش ببریم.
کد خبر: ۳۵۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ - 01July 2019

طرح‌های توسعه‌ای کشور را در شرایط تحریم به پیش می‌بریمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان خراسان شمالی، با اشاره به ظرفیت های فراوان استان خراسان شمالی، اظهار داشت: ظرفیت‎های استان در حوزه‎های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن بسیار عظیم است که از این ظرفیت ها می توان در راستای اجرای طرحهای توسعه‎ای در حوزه های مختلف بهره گرفت.

وی با بیان اینکه طرح های توسعه ای استان باید به سرعت عملیاتی و اجرایی شود، اظهار داشت: اطمینان دارم با تلاش ها و زحماتی که مدیران استان انجام داده اند و با فراهم شدن مقدمات کار در استان مستعدی همچون خراسان شمالی، طرح ها و پروژه های خوبی در این استان قابلیت اجرا دارد که با مشارکت سرمایه گذاران و همکاری بانک های دولتی و خصوصی، محقق خواهد شد.

واعظی با اشاره به تحریم های ناعادلانه و فشارهای اقتصادی، تصریح کرد: باوجود همه مشکلات، مصمم هستیم با عبور از مشکلات، طرحهای توسعه ای کشور را در همه استان ها به پیش ببریم و در راستای این راهبرد، بهار امسال ۲۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای ادامه روند طرح های توسعه ای استانها اختصاص یافته است.

وی افزود: بی تردید با وحدت و انسجام داخلی و امید به آینده روشن از شرایط سخت عبور خواهیم کرد و می توانیم باوجود فشارهای سیاسی، تبلیغاتی و روانی دشمنان، دست به دست هم داده و به مسیر توسعه و پیشرفت کشور ادامه دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور موضوع اشتغال و رفع بیکاری را از مسائل مهم مورد توجه دولت عنوان کرد و افزود: منابع بانکی باید به پروژه های واقعی اشتغال زا در استان اختصاص یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توجه به بخش گردشگری استان افزود: با توجه به ویژگی های استان خراسان شمالی از جمله تنوع آب و هوایی، میراث طبیعی و فرهنگی استان و قرار گرفتن در مسیر تردد زائرین بارگاه مطهر هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، برنامه ریزی دقیق مدیران استان برای توسعه گردشگری خراسان شمالی ضروری است.

وی با قدردانی از سرمایه گذاران برای مشارکت در توسعه استان و همچنین بانک ها اعم از دولتی و خصوصی برای تامین اعتبارات و ارائه تسهیلات به طرح ها و پروژه های توسعه ای استان، بر ضرورت ایجاد فضای امن در کل کشور برای سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: سرمایه گذار باید برای همکاری و سرمایه گذاری خود احساس امنیت و آرامش داشته باشد.

واعظی تأکید کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم و با اتحاد و انسجام کمک کنیم که تولید در کشور افزایش یافته و روند توسعه و پیشرفت ادامه داشته باشد.

در این جلسه که مدیران عامل بانکها، کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش های خصوصی و دولتی و جمعی از مسوولان ارشد استان خراسان شمالی حضور داشتند، استاندار این استان گزارشی از روند توسعه استان و ظرفیت های گسترده بخش های مختلف اعم از کشاورزی، گردشگری، عمران شهری و خدمات، صنعت و معدن، انرژی های تجدید پذیر و بخش های زیربنایی برای سرمایه گذاری ارائه داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار