مقتدایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشرند/ آن‌ها با سعودی‌ها در کشتار ملت یمن همکاری می‌کنند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا نسبت به حقوق بشر بی‌اعتناست؛ چرا که آن‌ها با رژیم کودک‌کش آل سعود در کشتار ملت یمن همکاری و به رژیم منحوس صهیونیستی نیز در سرکوب فلسطینیان کمک می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۳ - 03July 2019

«عباس مقتدایی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در مورد نقض حقوق بشر توسط آمریکا اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا در طول دهه‌های گذشته نهایت تلاش خود را کرده تا افکار عمومی جهان را به سمتی سوق دهد که این کشور مدافع حقوق بشر است و اقداماتش نیز در راستای حفظ حقوق بشر تعریف می‌شود.

وی افزود: آمریکا نسبت به حقوق بشر بی‌اعتناست؛ چرا که آن‌ها با رژیم کودک‌کش آل سعود در کشتار یمنی‌ها همکاری و به رژیم منحوس صهیونیستی نیز در سرکوب فلسطینیان کمک می‌کنند.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: آمریکا از رژیم‌های ظالم دیگر مثل بحرین و امارات حمایت می‌کند، آمریکا در وهله اول انگیزه‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی دارد و در بهترین حالت ممکن، حقوق بشر از اولویت‌های ثانویه این کشور است.

کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: حقوق بشر به ابزاری برای مداخله نظامی ایالات متحده تبدیل شده است که خلاف ظاهرش حقوق بشر را نابود می‌کند و مصداق بارز آن مداخله ایلات متحده در لیبی است که در این اقدام با شعار ترویج حقوق بشر، کشور پایدار و مرفه لیبی را ویران کرد و با ایجاد هرج و مرج کنترل این کشور را به سه گروه شبه نظامی واگذار کرد که همواره قوانین حقوق بشر را پایمال می‌کنند. پس از مداخله نظامی، قابل توجه‌ترین مسئله‌ای که رخ داد این است که آفریقایی‌ها در بازار به عنوان برده فروخته شدند.

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت آمریکا علی‌رغم توسل به یکجانبه گرایی و اتخاذ سیاست‌ها و رفتارهایی مغایر با استاندارهای بین‌المللی حقوق بشری و بی‌توجهی به احکام محاکم بین‌المللی و نظر نمایندگان و گزارشگران بین‌المللی حقوق بشر سازمان ملل متحد، همچنان با قلدرمابی، زورگویی و نیرنگ و فریبکاری، سیاست استفاده ابزاری از حقوق بشر برای تعقیب اهداف کاملا سیاسی و اعمال فشار و تضعیف امنیت و عدم توسعه کشورهای مستقل را دنبال می‌کند.

مقتدایی اظهار کرد: آمریکا رژیم خبیثی است که تنها چیزی که در تار و پودش وجود ندارد حقوق بشر است و بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر به شمار می‌آید.

کارشناس مسائل بین‌الملل‌ ادامه داد: درست است که ۶ تا ۱۲ تیرماه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام گرفته؛ اما باید تبیین شود که اولا اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا محدود به یک هفته در تیرماه نبوده، بلکه قبل از انقلاب و از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ می‌توان انواع جنایت‌های آمریکا را تشریح کرد.

وی اضافه کرد: دوم اینکه جنایات آمریکا صرفاً علیه ایران اسلامی و ملت ایران نیست. آمریکا از بدو کشف به ویژه در قرن بیستم، دستش آلوده به انواع جنایت‌ها در دنیاست. از نیمه دوم قرن بیستم حداقل ۱۰۰ کشور را می‌توان نام برد که به نوعی هدف سیاست‌های ضد بشری و جنایات جنگی آمریکا در قالب کودتای نظامی، تهاجم نظامی، ترور سیاستمداران و کشتار و کنترل جمعیت به ویژه در کشورهای افریقایی بوده‌اند.

مقتدایی بیان کرد: لذا این رویداد نه محدود به یک هفته و نه صرفاً مربوط ایران است و امروز در یمن، بحرین، فلسطین، عراق، سوریه، ونزوئلا و ... به خوبی می‌توان اقدامات ضد بشری آمریکا را مشاهده کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل  گفت: ایران توانست دروغ غرب را در خصوص حقوق بشر بر ملا کند تا جهان متوجه شود آمریکا مهمترین ناقض حقوق بشر است.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار