ماموستا «محمدامین راستی» مطرح کرد؛

کرامت انسانی از اسلام استخراج می‌شود، نه از حقوق بشر آمریکایی

امام جمعه سنندج با تأکید بر این‌که عزت و کرامت انسانی از اسلام استخراج می‌شود، نه از حقوق بشر آمریکایی، گفت: آمریکایی‌ها داعش، القاعده و وهابیت را پایه‌گذاری کردند تا چهره اسلام را مخدوش کنند؛ چراکه می‌دانستند که اگر اسلام واقعی پیاده شود، منافع آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۵۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ - 02July 2019

کرامت انسانی از اسلام استخراج می‌شود، نه از حقوق بشر آمریکاییبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، ماموستا «محمدامین راستی» امام جمعه سنندج، امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با بیان این‌که ۱۴۰۰ سال قبل پیامبر اسلام (ص) اعلامیه حقوق بشر اسلامی را به‌وسیله حضرت علی (ع) در منا ارائه دادند، اظهار داشت: حقوق بشر اسلامی ضمانت اجرایی دارد؛ اما حقوق بشر آمریکایی ضمانت اجرایی ندارد.

وی با تأکید بر این‌که عزت و کرامت انسانی از اسلام استخراج می‌شود، نه از حقوق بشر آمریکایی، گفت: آمریکایی‌ها امروز برای این‌که اسلام خود را جا بیاندازند، داعش و القاعده را به‌وجود آوردند و قبل از آن نیز حدود ۱۲۰ سال قبل، وهابیت را پایه‌گذاری کردند تا چهره اسلام را مخدوش کنند؛ چراکه می‌دانستند که اگر اسلام واقعی پیاده شود، منافع آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

ماموستا «راستی» افزود: آمریکایی‌ها با اسلام موردنظر خود می‌خواهند بگویند که اسلام همان چیزی است که داعش می‌گوید؛ لذا نمی‌تواند حقوق بشر را تضمین کند.

وی تأکید کرد: آمریکا ۴۰ سال است که ما را تحریم می‌کند؛ چراکه اسلام واقعی می‌تواند عزت و کرامت انسانی و حقوق بشر را تضمین کند، اسلامی که از جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) برخاسته است و اگر این نهضت همین‌گونه که هست ادامه پیدا کند، پرچم اسلام ناب محمدی (ص) در جهان برافراشته خواهد ماند.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: کشتار مردم در سوریه، عراق، افغانستان و یمن، توسط آمریکا یا توسط گاوهای شیرده آن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها