دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان مطرح کرد؛

مواد مخدر ابزار جنگ نرم در دست دشمن

مجتبی بیرانوند گفت: مواد مخدر به عنوان یکی از ابزارهای جنگ نرم در دست دشمن است و دشمن تلاش دارد تا با انواع مواد مخدر، جوانان را درگیر اعتیاد کند.
کد خبر: ۳۵۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ - 02July 2019

مواد مخدر ابزار جنگ نرم در دست دشمن

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «مجتبی بیرانوند» دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان ظهر امروز (سه‌شنبه یازدهم تیر) در همایش مبارزه با مواد مخدر که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: از سال 90 تا 95 عملکرد استان در راستای مبارزه با مواد مخدر رتبه 27 را در کشور داشته و تقریباً آخرین استان در کشور بودیم اما طی دو سال اخیر رتبه استان از 27 به 23 رسیده است.

وی افزود: در سال 97 با اقدامات و برنامه‌های انجام‌شده عملکرد استان لرستان به رتبه دهم کشور رسید اما به این رتبه اکتفا نمی‌کنیم و با تلاش سعی داریم تا رتبه اول تا سوم برسیم.

شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر انسان‌هایی جان خود را تقدیم کرده‌اند، عنوان کرد: در کل کشور سه هزار و 800 شهید جان خود را تقدیم کردند، 12 هزار نفر در راه مبارزه با مواد مخدر جانباز شدند و در استان لرستان نیز 56 نفر شهید و 38 نفر جانباز شدند.

وی بیان کرد: برای مبارزه با اعتیاد برنامه‌های مختلفی اجرا شده اما امروز مواد مخدر به‌عنوان ابزار جنگ نرم در اختیار دشمن است و از این ابزار برعلیه کشور استفاده می‌کنند وزندگی برخی که به مواد مخدر معتاد می‌شوند از هم‌پاشیده می‌شود.

بیرانوند تصریح کرد: دشمن در جنگ سخت زمان و هزینه زیادی صرف کرد و علاوه بر این در محدوده جغرافیایی خاصی دست به نبرد می‌زد اما در جنگ نرم در کمترین زمان و بدون محدوده جغرافیایی اقدامات خطرناکی انجام می‌دهد و جوانان زیادی را گرفتار می‌کند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان خاطر نشان کرد: بیش از دو میلیون معتاد در کشور وجود دارد و خانواده‌های این افراد هم گرفتارشده‌اند و با مشکلات اقتصادی و فرهنگی مواجه هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت همه مردم برای جلوگیری از اعتیاد استفاده کرد گفت: مردم در کنار پلیس مبارزه با مواد مخدر می‌توانند در این راه و ترک اعتیاد معتادین مؤثر باشند که در این میان سازمان‌های مردم‌نهاد نقش بسیار مهی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار