فرماندار بروجرد مطرح کرد؛

پیشگیری، سلاحی کارآمد در جنگ نرم مبارزه با مواد مخدر

عبدالرحیم رحیمی گفت: پیشگیری، سلاحی کارآمد در جنگ نرم مقابله و مبارزه با مواد مخدر است.
کد خبر: ۳۵۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ - 02July 2019

پیشگیری سلاحی کارآمد در جنگ نرم مبارزه با مواد مخدر

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «عبدالرحیم رحیمی» فرماندار بروجرد، ظهر امروز (سه‌شنبه یازدهم تیر) در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: یکی از اصول اساسی در راستای مقابله با آفت اجتماعی مواد مخدر، اصل پیشگیری است.

وی عنوان کرد: از این رو با هدف جلوگیری از سرایت هر چه بیشتر معضل اعتیاد در جامعه باید اصل تقدم پیشگیری بر درمان در اولویت قرار گیرد.

فرماندار بروجرد بیان کرد: مادامی که برنامه‌ریزی و بسترسازی به منظور غنی کردن اوقات فراغت جوانان صورت نگرفته و پیشگیری را بر درمان مقدم ندانیم، اقدامات صورت گرفته اثربخشی لازم را به همراه ندارد.

رحیمی خاطرنشان کرد: در حالی سالانه هزینه‌های گزافی برای درمان معتادان هزینه می‌شود که در حوزه زمینه‌سازی برای غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان کم‌کاری شده است.

وی افزود: ایراد کار آنجا است که به جای تمرکز بر روی تخصیص اعتبار و اجرای برنامه‌های سازنده به منظور پر کردن اوقات فراغت جوانان، در حالی هزینه‌های زیادی برای ایجاد مراکز بازپروری صرف می‌شود که فعالیت آن‌ها با اثربخشی کامل همراه نیست.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: از این رو ادارات و نهادهای مسوول در حوزه مبارزه با مواد مخدر در وهله نخست باید به دنبال مصون‌سازی افراد جامعه از ابتلا به مواد مخدر بوده و پس از آن به دنبال درمان افراد معتاد و سالم‌سازی آن‌ها باشند.

رحیمی تصریح کرد: در شرایطی که یکی از شیوه‌های دشمن برای فلج کردن جامعه و حذف ظرفیت نسل جوان آن استفاده از ابزار مواد مخدر و روان‌گردان است، باید به منظور رویارویی با این جنگ نرم برنامه‌ریزی کرده و اقدامات مقابله‌ای را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر در حال تبدیل به یک تجارت جهانی است، افزود: نباید فراموش کرد که عواقب ابتلا به این بلای خانمان‌سوز برای نسل جوان امروزی صد چندان است.

فرماندار بروجرد ادامه داد: با همه آنچه که گفته شد، یکی از اصول اساسی در راستای مبارزه با این آفت اجتماعی مقدم دانستن اصل پیشگیری بر درمان و حرکت به سمت برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی‌های هدفمند و منسجم برای تحقق این مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار