معاون فرهنگی اداره کل اوقاف زاهدان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آمریکا یکی از بزرگ‎ترین مصادیق نقض حقوق بشر در جهان است

حجت‌الاسلام محسن اشرفیان گفت: آمریکا یکی از بزرگ‎ترین مصادیق نقض حقوق بشر در جهان است و این موضوع را می‌توان در سیاست‌های داخلی و بین‎المللی و رفتارش با جمهوری اسلامی ایران به خوبی مشاهده کرد.
کد خبر: ۳۵۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ - 02July 2019

آمریکا یکی از بزرگترین مصادیق نقض حقوق بشر در جهان استحجت‌الاسلام «محسن اشرفیان» معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: آمریکا یکی از بزرگ‎ترین مصادیق نقض حقوق بشر در جهان است چه در کشور خودش و چه در جهان که این موضوع را می‌توان در سیاست‌های داخلی و بین‎المللی و رفتار این کشور با جمهوری اسلامی ایران به خوبی مشاهده کرد.

وی گفت: برای شناخت ماهیت و مصادیق حقوق بشر آمریکایی بهتر آن است که ابتدا عملکرد آمریکا را در درون کشور خود آغاز کنیم، حقوق بشر در آمریکا از زمان شکل گیری با تجاوز به سرخ پوستان و کشتار و نسل کشی شروع شد، که این موضوع نشان دهنده این است که آمریکایی‌ها حتی حقوق شهروندان خود را نیز رعایت نمی کنند.

این مسئول بیان داشت: اسلام ستیزی و مبارزه با مقدسات مسلمانان در امریکا از موارد دیگر نقض حقوق بشر در این کشور است نمونه بارز آن داعش بود که توسط آمريکا جهت هراساندن مردم از مقدسات اسلام بود.

اشرفیان ادامه داد: اسلام ستیزی به عنوان حمله به تمامیت مذهب اسلام به عنوان مشکل اصلی جهان و معرفی دین اسلام به عنوان افراط گرایی، امروزه حضوری جدی و تاثیرگذار در جوامع غربی و حتی رسانه‌های افکار عمومی پیدا کرده است که این در راستای پوشش دادن جنایات کشورهایی همچون امریکا در جهان است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم اقدامات ضد حقوق بشر دوستانه انجام می‌دهد که در سه کشور افغانستان، عراق و پاکستان نمود پیدا می‌کند و به طور خاص در دو کشور افغانستان و عراق مسائل نقض حقوق بشر دوستانه بسیار مشخص و بارز است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیز هجوم نظامی و واقعه طبس، حمله به کشتی‌ها و سکوهای نفتی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، حمایت از سازمان منافقین، التقاط و ترور شخصیت‌های فکری نظام، فاجعه هفت تیر و ترور دانشمندان هسته‌ای، تحریم‌های ناعادلانه علمی، اقتصادی و مالی، تحریم نفتی، تحریم تجاری و تحریم‌های شخصیت‌ها و مسئولین نظام نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر توسط دولت امریکا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار