صبح امروز انجام شد؛

بازدید علاءالدین بروجردی از خبرگزاری دفاع مقدس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ تیر) از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد.
کد خبر: ۳۵۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ - 03July 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ تیر)، همزمان با سالگرد شهادت مظلومانه مسافران پرواز ۶۵۵ بندرعباس که توسط ناوگان دریایی رژیم آمریکا در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷مورد هدف قرار گرفت، در خبرگزاری دفاع مقدس حضور یافت و از تحریریه این خبرگزاری بازدید کرد.

علاءالدین بروجردی متولد ۱۳۲۹ در نجف اشرف، یکی از دو نماینده شهرستان بروجرد و اشترینان در مجلس ششم، مجلس هفتم، مجلس هشتم، مجلس نهم و مجلس دهم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم، مجلس نهم و دو سال اول مجلس دهم بوده‌ است.

وی پیش از این سابقه معاونت وزارت امورخارجه در دوران وزارت علی‌اکبر ولایتی را داشته‌ است. او ورودی ۱۳۴۹ دانشگاه تبریز است و در سال ۱۳۵۴ در رشته علوم‌ آزمایشگاهی فارغ‌التحصیل شده و پس از تحصیل مسئول آزمایشگاه‌های محراب‌خان در شهر مشهد و سپس هلال احمر دوبی مشغول شد. او پس از انقلاب همچنان در دوبی ماند و کمیته انقلاب اسلامی، شعبه دبی را تشکیل داد. در اوایل شروع جنگ ایران و عراق نیز وی از دبی تجهیزات پزشکی و آمبولانس به ایران ارسال می‌کرد.

علاءالدین بروجردی در سال ۱۳۶۰ به تهران آمد و به دلیل آشنایی به زبان عربی در وزارت خارجه مشغول به کار شد و مدیریت اداره خلیج فارس و خاورمیانه عربی را به دست گرفت.

بروجرودی در حاشیه این بازدید و طی سخنانی صمیمی با خبرنگاران و دست اندرکاران خبرگزاری دفاع مقدس ضمن اشاره به قدرت و توانمندی ایران اسلامی در مقابله با هرگونه تجاوز از سوی دشمنان اظهار داشت: باید این نکته را همواره متذکر شویم که ملت ایثارگر ایران چگونه طی این سال‌ها در حیات پربرکت انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوران شکوهمند دفاع مقدس با عزت نفس از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند که البته این دفاع از ارزش‌ها و تمامیت ارضی همچنان ادامه دارد.

این نماینده مجلس گفت: در دوران جنگ تحمیلی از سوی برخی این اندیشه القا می‌شد که کشور توانایی مقابله با حجم عظیم تسلیحاتی که در اختیار صدام قرار گرفته بود را ندارد، آمریکایی‌ها با استفاده از امکاناتی که داشتند اطلاعات زیادی از کشور را در اختیار رژیم بعث قرار می‌دادند. 

وی در ادامه توضیح داد: اتحاد جماهیر شوروی سابق، فرانسه، آلمان و اغلب کشور‌های اروپایی و به یک معنا تمامیت کفر در مقابل اسلام مجسم در جمهوری اسلامی ایران قد علم کرده بود که زمین خورد. جنگ تحمیلی ما فاصله زیادی با واقعیت‌های گفته شده دارد. رمز و راز موفقیت ما در جنگ تحمیلی صلابت و ایستادگی ملت تحت رهبری امام خمینی (ره) بود که در تاریخ ایران بی‌سابقه است. البته این آیه قرآنی را نیز نباید از یاد برد که «ما رمیت و اذ رمیت و لکن الله رما» چنان که امام خمینی (ره) نیز فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امروز هم همین نگاه وجود دارد. وقتی افتخار آفرینی سپاه انقلاب اسلامی در قضیه انهدام پهپاد‌های پیشرفته آمریکایی اتفاق افتاد، فرمانده‌هان محترم سپاه این پیروزی را نیز از جانب خدا می‌دانند. این دستاورد‌ها در جمله ساده است، ولی باید توجه داشت که برای کشور‌های پیشرفته و قدرتمند دنیا عجیب به نظر می‌رسد. دولتمردان آمریکایی نیز از این پیروزی‌ها متعجبند. این پیروزی‌ها را باید از برکت خون شهدا و ایثارگری‌های جانبازان دانست. باید از کسانی که این دستاورد‌ها را انعکاس می‌دهند و یاد و نام شهدا را زنده نگه می‌دارند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار