دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران:

امنیت در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است/ دستگاه قضا از اقدامات قانونی ناجا حمایت می‌کند

دادستان کل کشور با بیان اینکه امنیت در سراسر کشور و در حوزه‌های مختلف از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: دستگاه قضا از اقدامات قانونی نیروی انتظامی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۳۵۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ - 03July 2019

افزایش سرقت‌های خرد در سطح کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در حاشیه همایش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با محوریت برخورد با سارقان و جرائم در پایتخت، با اشاره به ارائه گزارش‌هایی در خصوص افزایش سرقت‌های خرد اظهار داشت: سعی ما این است امنیت را در تمامی جهات برقرار کنیم.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: امنیت در سراسر کشور و در حوزه‌های مختلف از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اما این سرقت‌ها باعث می‌شود که امنیت خدشه‌دار شود.

دادستان کل کشور درباره نقش اقتصاد در افزایش جرایم خرد خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه‌های مؤثر در افزایش سرقت، مشکلات اقتصادی است که باعث‌می‌شود، عده‌ای تحت فشار دست به این کار بزنند.

حجت‌الاسلام منتظری تأکید کرد: در خصوص کاهش سرقت، باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود و دولت هم باید در این حوزه وارد شود.

وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر بر افزایش سرقت‌ها تأثیرگذار است، گفت: از خانواده‌ها انتظار داریم در این نهضتی که برای کاهش سرقت تشکیل شده است، همکاری داشته باشند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر آزادی برخی از سارقان پس از دستگیری خاطرنشان کرد: سارق اگر دارای شرایط قطع ید باشد، باید بنا بر حد الهی با آن برخورد شود، اما اگر دارای این شرایط نباشد، باید تعزیر شود که یا راهی زندان می‌شود و یا حکم شلاق برای او صادر خواهد شد.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: یکی از رسالت‌های این همایش موضوع مجازات سارقان است و امیدواریم در این همایش درباره نوع مجازات در صورت تکرار جرم، تدبیری اندیشیده شود.

وی همچنین در خصوص حمایت دستگاه قضا از پلیس در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: وظیفه قانونی پلیس برخورد با جرایم مشهود است و دستگاه قضا موظف است که هر جا پلیس نیاز به مجوز دارد، آن را صادر کند.

دادستان کل کشور ادامه داد: ما نمی‌توانیم امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه را به خاطر برخی حرف‌ها و اقداماتی که بدخواهان در فضای مجازی انجام می‌دهند، فدا کنیم.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: دستگاه قضا از اقدامات قانونی نیروی انتظامی حمایت می‌کند و اگر جایی مأموری تخلف کند با وی برخورد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: مردم و دستگاه قضا اقدامات هنجارشکنانی را که به دنبال مخدوش کردنِ چهره پلیس هستند، برنمی‌تابند.

دادستان کل کشور در پاسخ به خبرنگار دفاع‌پرس درباره نقش حاشیه‌نشینی در افزایش سرقت‌ها گفت: حاشیه‌نشینی یکی از آسیب‌هایی است که مقام معظم رهبری بر رسیدگی به آن تأکید داشتند.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: حاشیه‌نشینی پدیده‌ای است که دامان همه شهر‌ها را گرفته و دولت باید به این حوزه ورود کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار