بیانیه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان یزد؛

حمله به هواپیمای مسافربری ایران بزرگترین فاجعه انسانی قرن است

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان یزد در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران، این اقدام را یکی از بزرگترین فاجعه‌های انسانی قرن اخیر دانست.
کد خبر: ۳۵۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ - 03July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان یزد به مناسبت حمله ددمنشانه به هواپیمای مسافربری در آب‌های نیلگون خلیج فارس و شهادت سه بانوی یزدی، بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:
 
«دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ ایران اسلامی بار دیگر مورد هجمه‌ای بی شرمانه قرار گرفت و هواپیمای مسافری ایرباس ایران از سوی ناو آمریکایی بر فراز آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس مورد تهاجم قرار گرفت.

ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان و مخالفان انقلاب اسلامی ایران بود، اما به مانند دیگر توطئه‌ها و جنایات بیگانگان خللی در ارکان مستحکم نظام وارد نکرد و این اقدام رسوا کننده تا همیشه تاریخ بر تارک پلید آمریکا باقی خواهد ماند.

حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایران یادآور یکی از بزرگترین فجایع انسانی قرن اخیر است. رژیم بعث عراق از آغاز جنگ تحمیلی همواره در پی بین‌المللی کردن جنگ با ایران بود و این هدف را با گسترش جنگ به محدوده آب‌های خلیج فارس، و انجام  اینگونه بهانه لازم را به آمریکا داد تا با حضور نظامی در آب‌های خلیج فارس آشکارا حمایت خود را از رژیم بعث به نمایش بگذارد.

اوج اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده آمریکا در این برهه را می‌توان حمله به هواپیما مسافربری جمهوری اسلامی ایران دانست.

پرواز مسافربری تهران- دبی پس از توقف کوتاهی در بندرعباس به حرکت خود به طرف مقصد ادامه داد، اما این پرواز به دلیل اصابت ۲ موشک هدایت شونده از ناو آمریکایی «وینسنس» در آب‌های خلیج فارس سقوط کرد.

اوج تجاوز به حقوق بشر ایران زمانی بود که نه تنها دولت آمریکا مسئولیت این حادثه را نپذیرفت بلکه به وسیله شورای امنیت هم محکوم نشد.

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان یزد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این فاجعه حزن انگیز بویژه ۳ شهیده زن یزدی این حادثه و محکوم کردن این اقدام موهن، اعلام می‌دارد؛ فاجعه هواپیمای ایرباس جلوه‌ای از تلاش آمریکائی‌ها برای انتقام گیری از جمهوری اسلامی ایران به خاطر شکست‌هایی بود که در سیاست‌های منطقه‌ای خود از نظر سیاسی و نظامی از سوی ایران متحمل شده بودند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار