القاصی‌مهر خبر داد؛

راه‌اندازی ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای در دادستانی تهران

دادستان تهران از راه‌اندازی ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای در دادستانی تهران خبر داد.
کد خبر: ۳۵۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ - 03July 2019

راه‌اندازی ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای در دادستانی تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علی القاصی مهر» دادستان تهران در حاشیه همایش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تهران باید یک گام عملی برای کاهش سرقت‌ها برداشته شود، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که احساس ناامنی را در جامعه گسترش می‌دهد، سرقت است.

وی ادامه داد: همه ما در برابر مردم پاسخگو هستیم و باید با یک برنامه‌ریزی منسجم در کاهش سرقت‌ها قدم برداریم؛ تبعات سرقت از دیگر پدیده‌های مجرمانه، بیشتر است.

دادستان تهران گفت: افزایش و کاهش سرقت یکی از شاخص‌ها برای ارزیابی نظم و امنیت جامعه است؛ لذا اگر دستگاه‌ها و کسانی که در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی وظایف خود را به خوبی انجام دهند، شاهد افزایش این جرایم نخواهیم بود.

القاصی مهر با بیان اینکه موضوع پیشگیری در حوزه کاهش سرقت بسیار مهم است، گفت: اگر مجازات‌ها به‌موقع و به درستی اعمال شود، باعث بازدارندگی در جرایم خواهد شد و اگر این بخش مغفول بماند و به درستی انجام نشود، منجر به بازدارندگی اعمال مجرمانه نخواهد شد.

وی با اشاره به اصلاح ساختار‌ها در دادستانی تهران گفت: تشکیل کارگروه رصد و پیگیری سرقت در سطح استان تهران، کارگروه ویژه برخورد با اراذل و اوباش، کارگروه مبارزه با جرایم اقتصادی و راه‌اندازی ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای ازجمله برنامه‌های دادستانی است.

دادستان تهران ادامه داد: کنترل نکردن مجرمان از سوی پلیس و دستگاه قضا باعث افزایش سرقت می‌شود و یک فرد در طول روز می‌تواند چندین سرقت انجام دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها