سردار سه‌دهی:

«مقاومت» یکی از راهبرد‌های اساسی امام (ره) بود

رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیرو‌های مسلح گفت: مقاومت، یکی از راهبرد‌های اساسی امام خمینی (ره) بود و همین راهبرد باعث شد که تفکر امام به عنوان یک مکتب و ایدئولوژی شناخته شود.
کد خبر: ۳۵۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ - 03July 2019

راهبرد مقاومت ما را به اهداف والای نظام رساندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس سه‌دهی» رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیرو‌های مسلح در همایش تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نکات بسیار مهم بیانیه گام دوم، موضوع ایستادگی است؛ چنان‌که در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، محور اصلی بیانات فرمانده معظم کل قوا، راهبرد مقاومت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: «مقاومت» مقوله و راهبردی است که همه شئون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را در بر می‌گیرد.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیرو‌های مسلح ادامه داد: برای حرکت رو به جلو در گام دوم انقلاب، باید گذشته را به دقت و با توجه به زوایای ظریف آن بشناسیم و از آن درس بگیریم.

سردار سه دهی گفت: مقاومت، یکی از راهبرد‌های اساسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) هم بود و همین راهبرد باعث شد که تفکر امام (ره) به عنوان یک مکتب و ایدئولوژی شناخته شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، موضع‌گیری‌ها و حرف‌های مختلفی نسبت به تنها بازوی دفاعی آن روز‌های کشور یعنی ارتش مطرح بود، افزود: فضاسازی‌ها این‌گونه بود که ارتش متعلق به رژیم گذشته است و باید به کلی جمع شود. سازمان‌های جاسوسی مرتبط با نظام سلطه هم تلاش زیادی داشتند که در ابتدای انقلاب ریشه ارتش را بزنند؛ چراکه انقلاب اسلامی بدون ارتش و نیروی مسلح ضربه پذیر بود و با هر تهدیدی از بین می‌رفت.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: از طرفی در داخل کشور هم عده‌ای با آگاهی و جماعتی نیز از روی جهل، هر روز جلوی درب ستاد مشترک ارتش جمع می‌شدند و شعار «ارتش بی‌طبقه توحیدی» سر می‌دادند.

سردار سه دهی گفت: متأسفانه برخی از یاران خاص امام خمینی (ره) همین تفکر را داشتند، اما امام (ره) در برابر این فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها مقاومت کردند.

وی اضافه کرد: امام (ره) نظرات مشورتی حضرت آقا که آن دوران در شورای عالی دفاع بودند را پذیرفتند و تأکید کردند که ارتش باید حفظ شود و ساختار‌های آن هماهنگ با ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی شود؛ چراکه بدنه ارتش از نیرو‌های انقلابی شکیل گرفته بود.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه راهبرد مقاومت امام خمینی (ره) باعث اثبات و تحکیم ارتش در کشورمان شد، عنوان کرد: قبل از انقلاب و در سال ۱۳۴۹، زمانی که خصومت‌های مرزی ایران و عراق به اوج خود رسیده بود، فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش، فرماندهان این نیرو را جمع کرد و گفت «یعنی چه که می‌گویید جواب نظامی به عراق بدهیم؟ اگر وارد جنگ با عراق شویم، فقط برای ۷۲ ساعت استمرار عملیاتی داریم و بعد از سه روز، دیگر نمی‌توانیم جنگ را ادامه دهیم!».

سردار سه دهی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران و نفس مسیحایی امام راحل و تلاش‌های مستمر حضرت آقا که نماینده امام (ره) در ارتش بودند، موجب شد که ارتش هشت سال در دفاع مقدس، آن همه افتخارآفرینی کند.

وی بیان کرد: رژیم گذشته با وجود همه سرسپردگی‌ها به آمریکا و اذنابش و با وجود تمام مزدوری‌هایش نمی‌توانست بیش از سه روز در برابر عراق مقاومت کند، اما امام (ره) ارتشی ساخته و پرداخته کرد که هشت سال در جنگ از خود رشادت نشان داد.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیرو‌های مسلح تأکید کرد: امروز نیرو‌های ارتش ما قطعاً از قَدَرترین نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.

سردار سه دهی یادآور شد: زمانی‌که در صنایع دفاعی کشور، کار‌های ساخت موشک انجام می‌شد، اولین گزارشی که به رهبر انقلاب اسلامی ارائه شد، این بود که انحراف موشک‌های ساخته شده، بین ۲ تا هشت کیلومتر است، حضرت آقا گفتند این میزان از انحراف قابل قبول نیست. مدتی بعد دومین گزارش را آوردند و گفتند که این انحراف به ۱۰۰ متر رسیده است؛ اما حضرت آقا باز هم قبول نکردند.

وی با گرامیداشت یاد «شهید طهرانی‌مقدم» پدر صنعت موشکی کشور ادامه داد: در گزارش بعدی که به رهبر انقلاب اسلامی ارائه شد، عنوان شد که انحراف موشک‌ها به ۳۰ تا ۷۰ متر رسیده است؛ اما ایشان فرمودند که باید «موشک نقطه‌زن» طراحی کنید.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت با ۸۲ کشور ائتلاف و هفت تریلیون دلار هزینه کرد، ولی به فضل الهی شکست خورد.

وی گفت: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و با وجود تمام تحریم‌های ظالمانه دشمنان، پهپاد جاسوسی آمریکا که ۲۲۰ میلیون دلار برای آن هزینه شده بود و بار‌ها گفته شده بود که این پهپاد قابل شناسایی نیست، به وسیله سامانه پدافندی بومی کشور شناسایی و ساقط می‌شود که ما این اتفاق مبارک را مرهون راهبرد مقاومت هستیم.

سردار سه‌دهی در پایان لازمه پیشبرد راهبرد مقاومت را برخورداری از ایمان، معنویت، روحیه دینی و باور انقلابی دانست.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها