برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان «گناباد» + تصاویر

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان «گناباد» با حضور سردار «یوسفعلی‌زاده» برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ - 03July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گناباد، اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان «گناباد» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان خراسان رضوی امروز (چهارشنبه) در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اهمیت دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: دفتر نمایندگی حفظ آثار، یک دفتر مردمی است. این دفاتر وظیفه پیگیری مأموریت­‌های اداره‌­کل حفظ آثار در سطح شهرستان­‌ها و همچنین هدایت اقداماتی که در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس صورت می­‌گیرد را تا رسیدن به نتیجه مطلوب بر عهده دارند.

وی در ادامه به مهمترین وظایف دفاتر نمایندگی حفظ آثار اشاره کرد و افزود: تشکیل هیئت امنای یادمان شهدای گمنام، تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهرستان، تولید آثار فاخر ادبی و هنری و همچنین دعوت از هنرمندان برای شرکت در جشنواره «کهربا» از مهمترین وظایف دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در شهرستان­‌هاست.

این مسئول تصریح کرد: در سطح کشور تصمیم بر این است که مزار شهدای گمنام در آینده به اماکن مقدسی که محل حضور خیل کثیری از مؤمنین خواهد بود تبدیل شود؛ لذا لازم است تا با تشکیل هیئت امنا یادمان شهدای گمنام و بهره­‌گیری از قابلیت‌های اجرایی شهرستان نسبت اجرای برنامه­‌های متنوع فرهنگی در راستای پاسداشت ارزش­‌های اسلامی و انقلابی اقدام کرد و این یادمان‌­ها را مورد تکریم قرار داد.   

یوسفعلی‌زاده در پایان تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهرستان «گناباد» را که بیانگر کارنامه این شهرستان در دفاع مقدس است و از تحریف و فراموشی نقش مردم این خطه از استان خراسان رضوی در دوران حماسه و ایثار جلوگیری می­‌کند ضروری دانست و از اساتید دانشگاه­ و حوزه­‌های علمیه و فرهیختگان این شهرستان دعوت کرد تا با تلاش و پشتکار این مهم را به سرانجام برسانند.   

در این نشست جمعی از اعضاء، ضمن بیان عملکرد دستگاه‌­های اجرایی شهرستان «گناباد» در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در جهت ترویج هرچه بیشتر این فرهنگ پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار